• Jolinsmamma

någon som märkt att håret förändrats under grav.

Ja, som rubriken låter...någon som märkt att håret blivit annorlunda under graviditeten? Jag tycker att jag har blivit så mycket mörkare i min färg. Är en blekt blondin (för tillfället)och min utväxt blir bara mörkare och mörkare. Pratade med min frisör om det idag och hon sa att det är väldigt vanligt att håret blir mörkare efter att man fött barn. Har en moster som gick från att vara cendré färgad (precis som jag) till att bli mörkbrun idag (typ 15 år sedan hon fick barn, men hon har varit mörk länge nu)
    Undrar om det är fler som märkt detta. Själv blir jag nog tvungen att göra något åt min färg efter att bebisen kommit ut, för jag vill inte ha någon svart motorväg i hårbotten

• Svar på tråden någon som märkt att håret förändrats under grav.
  • lövet2

Håret blir tjockare under graviditeten, eftersom man tappar mindre hår. Det kan också bli betydligt mörkare (jag vet ingen som fått ljusare, däremot!).

• aktuelle

jag gick från ljust mellanblond till mörkblond/brunt förra gravidteten och mitt hår har blivit tjockare båda gångerna. Jag är i v25 nu och mitt hår har börjat bli mörkare igen..

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • hus busen

Mitt hår blir jätte dåligt under graviditeten... går av hela tiden och borsten är full efter varje borstning =( tunnhårig..
    men färgen har nog inte ändrat sig allt för mycket..... men i för sig så har jag bra mycket mörkare nu än för 10år sen men det har ju kommit smygandes.

• dus

Jag tappar en massa hår, och det är fetare än vanligt. Är i v 10

• buffybus

hmm ingen förändring här iallafall vad jag vet.... färgar mitt hår lite då och då i mörka färger så jag märker inget speciellt på det heller....

har hört att håret ska bli mycket finare under graviditet för det ska bli blankare och skiner.. men vet inte om det är nån skillnad här faktiskt...

BF 11 feb
  • miss chilli

Jag har fått lockigt hår efter jag fått mina barn . Under graviditeten däremot var håret allmänt risigt och fult och under amningsperioden tappade jag MASSOR.

• vincentsmama

jag fick jätte fint hår under graviditeten. men sen när jag ammade tappade jag massor!! men d gjorde inget för jag har så mycket =)

• Jolinsmamma

ok..bra att höra att fler märker av graviditetens alla för och nackdelar Jag har oxå hört att man får tjockare hår under grav. för att sedan tappa massor, men jag har så tjockt hår så jag har inte märkt så mycket. Däremot var jag tvungen att förra gången, efter amningen, klippa av mig allt håret för det var jätte risigt. Nu har jag kortare hår från början denna gången så jag hoppas inte behöva klippa av det ännu mer. Men det där med färgen verkar ju rätt vanligt då...ja, får helt enkelt bli brunett på heltid då kanske.....

• Wosh

På mig blir det tjockare och "greasy". Det första är bra men det andra är blä=)

• after eight

Mitt blev lockigt under min första graviditet. Min frisyr trodde knappt sina ögon när jag kom och skulle klippa mig. Men under andra graviditeten har jag inte märkt någon skillnad...än.

Isabel 050105 och Graham i magen med BF 071230
  • Elino

Min mamma blev typ svarthårig efter sitt första barn från att varit mörkblond. Själv har jag än så länge bara blivit flottigare i håret. =)

• after eight
    after eight skrev 2007-10-26 14:17:10 följande:
    Mitt blev lockigt under min första graviditet. Min frisyr trodde knappt sina ögon när jag kom och skulle klippa mig. Men under andra graviditeten har jag inte märkt någon skillnad...än.
    Min frisör ska det naturligtvis vara.
    Isabel 050105 och Graham i magen med BF 071230
  • Plankis

mitt hår är sig likt, dock blir det lättare fett. annars tappar jag lika mkt hår som innan, och tror att hårfärgen är densamma.

• Raggarflickan

Jag hade jättetjockt och fint hår under graviditeten, men när jag ammade tappade jag massor! Nu är håret tillbaka i sitt vanliga skick förutom att de är mycket mörkare än innan graviditeten.

• honky tonk blues

tappar hår som vanligt.. lite mörkare har det nog blivit och fettigt blir det fort, avskyr det.. är mitt hår 'skitigt' känner jag mig skitig överallt.. hjälper knappt att tvätta håret för på vissa ställen är det fett igen dagen efter.. men snart är det över iaf =)

• Nilka

Mitt hår va såå fint under grav, betydgligt tjockare än vanligt o fin glans! Nu vid ammning o efter ammning är det tunt, slitet o jag tappar MASSOR av hår...

Wilma - vår ögonsten
  • Miiiaaa

Jag har supertjockt, lockigt, torrt hår normalt sett. Under grav blev det ännu tjockare, men med mycket bättre kvalitet. Har även fått mörkare, så de blonda slingorna jag hade förut har jag nu ersatt med guldbruna, orkar inte med utväxten. Får helt enkelt acceptera att jag kanske inte ska vara blond längre!

Min frisör vägrade först tunna ur håret, men nu sist fick jag panik, jag orkar inte ha kvar det här tjocka. SÅ hon tunnade ur det till slut, jag fick nästan hota Men hon sa att det var på egen risk, eftersom man oftast tappar mkt vid amning.

Men just nu har jag en lockig lejonman på huvudet, så det lär ju inte synas även om jag tappar 2/3.

Svar på tråden någon som märkt att håret förändrats under grav.