• Änglatuss

Gravid med rosenrot :-D solskenshistorier!

Måste bara fråga er här i väntabarn forumet
    har försökt bli gravid nu i 8 månader, är inne på vårt 9:e försök och i går började jag äta rosenrot... vet att det kanske inte ökar fertiliteten men ändå, vore kul om man kunde se nån statestik! Ni får gärna klicka i erat svar.. skriv gärna i tråden..

Jag ska ha Ägglossning här i dagarna, trodde jag skulle ha det idag då jag hade så mycke symtom på det igår, men tempen säger nå helt annat.. men iaf, började äta rosenrot i går och slutade amma den 2 oktober så nu hoppas jag innerligt att det tar sig..

vill så gärna ha en liten till och det är NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU! eller ja om 9 månader

~ ♥ ~ Fanny ♥ 060331 ~ ♥ ~ Bebisförsök 9, Bim 5/11 ~ Är det någonsin våran tur???
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gravid med rosenrot :-D solskenshistorier!
  • waersta

En kompis till mig belv gravid efter att ha börjat med rosenrot!

• Änglatuss

~waersta

hur länge åt hon då?

• Liiisa

jag åt rosenrot men inte för att bli gravid, men ojdå helt plötsligt så var det en liten bebis i min mage =)

• waersta

Några veckor kanske.. jag tipsade henne eftersom de hade försökt länge innan, om det berodde på rosenroten eller inte, det vet jag inte.

Familjen Söderström skrev 2007-10-16 10:35:22 följande:
    ~waerstahur länge åt hon då?
  • WimsA

Jag åt rosenrot, 2 månader senare var jag gravid. Helt oplanerat.

Perfekt
  • Änglatuss

helt otroligt
    jag har ätit rosenrot nu i 2 dagar
    har ägglossning i veckan till helgen kanske
    hoppas så innerligt att det tar sig nu
    börjar kännas att jag aldrig blir gravid så det låter bra att det verkar gå relativt fort

men varför blir man gravid då om man äter rosenrot fortare om det nu inte påverkar fertiliten??

min kompis blev gravid efter att ha ätit rosenrot 2 cyklar

• Tinkerbelle

Jag åt rosenrot från dag 3 till dag 11 (då jag hade ÄL, den brukade komma dag 11 så det var ingen skillnad) men jag vart gravid på en gång! Det var vårt 6:e försök och som sagt, det första med rosenrot.
    Nu sitter jag med en sparkande mage i v. 24

Med bebis i magen!!! Gravid i v. 24!
  • miss Y

vad är det med rosenrot som ska vara så bra? kan det på ngt sätt vara skadligt? *nyfiken* hoppas inte TS tar illa upp att jag frågar här?

• Änglatuss

miss y
    inte alls

ska inte va skadligt det rådgörs bara att man ska sluta den dagen man vet att man är gravid
    rosenrot ska öka lusten, välbefinnandet, göra en piggare osv

• Sealion

jag och min man harförsökt bli med barn sedan juli förra året ska kanske testa det då.. hmm.. men ska båda ta en tablett eller e det bara kvinnan som ska äta dom?

Svar på tråden Gravid med rosenrot :-D solskenshistorier!