• Bilja

Playstation 3?

Hej behöver lite hjälp. Jag ska köpa ett Playstation 3 till min sambo i julklapp och jag hittar två st playstation 3?

vilken är bäst?

Playstation 3 - 60 GB basenhet
    Med det nya Blu-ray formatet får du spel och filmer i full High Definition-kvalitet. Ny trådlös kontroll registrerar dina rörelser i 3D och tillfogar ...en helt ny dimension til spelupplevelsen. 60 GB hårddisk ger dig plats att spara massor av video, musik, bilder och nerladdade spel. Ny onlinetjänst erbjuder gratis onlinespel och massor av nerladdningar. Playstation 3 är bakåtkompatibel, du kan alltså spela dina Playstation och Playstation 2 spel. Trådlös förbindelse mellan PLAYSTATION 3 och PSP via wi-fi.
    Paketet innehåller: Playstation 3 konsol med 60 GB hårddisk och inbyggt trådlöst nätverk, en trådlös hårddisk och inbyggt trådlöst nätverk, en trådlös handkontoll, scartsladd till vanlig tv, strömsladd samt bruxanvisning.
    Mått: 325 mm(bredd) x 274 mm(djup) x 98mm (höjd).
    1 Års garanti.

eller?
    Playstation 3 med två handkontroller och två spel

Med det nya Blu-ray formatet får du spel och filmer i full HD-kvalitet. De trådlösa kontrollerna registrerar dina rörelser i 3D och ger en helt ny dim...ension. Bakåtkompatibel. Trådlös förbindelse mellan Playstation 3 och PSP via Wi-Fi. Innehåll: Playstation 3-konsol med 60 GB hårddisk och inbyggt trådlöst nätverk, två trådlösa handkontoller, två spel "Motorstorm" och "Resistance-fall of man", scartsladd och nätsladd. Mått: B 325 x D 274 x H 98 mm. "Resistance-Fall Of Man". 1 Års garanti.
    Mått: 325 mm (bredd) x 274 mm (djup) x 98mm (höjd).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-16 12:55:15:
    båda två kostar lika mycket
  • Svar på tråden Playstation 3?
  • Min lilla solstråle

Orkar inte läsa all fakta men ta ett bara. Tror inte de är nån skillnad på dom.

• Bilja
    Min lilla solstråle skrev 2007-10-16 13:01:06 följande:
    Orkar inte läsa all fakta men ta ett bara. Tror inte de är nån skillnad på dom.
    ja men det är väl klart det är skillnad på dom annars så borde det ju inte säljas två..
    PS 3 är ju verkligen svin dyra så jag vill ju köpa det bästa.
  • Siili

Det har kommit ut en ny konsol nu på 40Gb som inte är bakåtkompatibel + att de har tagit bort minneskortläsaren och 2 usb-portar (minns inte nu om det var något mer). Den är billigare. Kanske något att fundera på också?

• rymdulla

i det ena "paketet" får man 2 handkontroller o 2 spel..tror ej man får det i d andra

• Siili

Skillnaden på de du nämner i TS verkar ju vara att det ingår 2 spel och en handkontroll i det sista. Den första verkar inte ha något extra med vad jag kan se iaf.

• Sångerskan

Nä, skillnaden är väl att du kan spela både ps2 och ps3 spel på det ena och bara ps3 på det andra...

• Siili
    Siili skrev 2007-10-16 13:05:51 följande:
    Det har kommit ut en ny konsol nu på 40Gb som inte är bakåtkompatibel + att de har tagit bort minneskortläsaren och 2 usb-portar (minns inte nu om det var något mer). Den är billigare. Kanske något att fundera på också?
    Det är inte bakåtkompatibelt för ps2-spel, men som jag förstår funkar ps1-spel iaf (om nu någon vill spela det )
  • Heidi 81

som jag uppfattar det så skiljer det inget på själva PS3an men att du i den ena får 2 handkontroller. och spel.

själv skulle jag inte köpa den som Siili skriver om då den inte är bakåtkompatibel, ifall han har PS2 eller PS. Man vill ju kunna spela sina gamla spel på den nya maskinen. Plus att det inte kommit så många spel (som enligt mig verkar roliga) till PS3 ännu.

fråga i affären om du är osäker.

• Sångerskan

Nej..det kunde man ju på båda >

• Siili
    Sångerskan skrev 2007-10-16 13:10:32 följande:
    Nä, skillnaden är väl att du kan spela både ps2 och ps3 spel på det ena och bara ps3 på det andra...
    Nej, båda är bakåtkompatibla står det.
  • Sångerskan

Skulle tagit det med spelen till...då blir det ju som 3 presenter :)

• Siili

Heidi 81 skrev 2007-10-16 13:11:18 följande:

som jag uppfattar det så skiljer det inget på själva PS3an men att du i den ena får 2 handkontroller. och spel.själv skulle jag inte köpa den som Siili skriver om då den inte är bakåtkompatibel, ifall han har PS2 eller PS. Man vill ju kunna spela sina gamla spel på den nya maskinen. Plus att det inte kommit så många spel (som enligt mig verkar roliga) till PS3 ännu.fråga i affären om du är osäker.
    Ja, det beror ju på om man tycker det är värt priset eller om man kan tänka sig att ha sin gamla konsol framme också.
  • Bilja
    Sångerskan skrev 2007-10-16 13:13:08 följande:
    Skulle tagit det med spelen till...då blir det ju som 3 presenter :)
    det blev den med spelaen + två extra spel.. Så ett playstation 3 med 4 spel, 2 handkontroller och X antal mindre kronor i min plånbok
  • Sångerskan
    Bilja skrev 2007-10-16 13:18:58 följande:
    det blev den med spelaen + två extra spel.. Så ett playstation 3 med 4 spel, 2 handkontroller och X antal mindre kronor i min plånbok
    Haha! så kan det gå Hoppas han blir nöjd och glad...fatta vad irriterad du kommer vara när han bara sitter o spelar sen :P *retas*
  • Heidi 81

jo men hon har ju en egen handkontroll oxå :P

vill oxå ha ett PS3 i julklapp men min tomte är fattig i år

• Bilja
    Sångerskan skrev 2007-10-16 13:23:25 följande:
    Haha! så kan det gå Hoppas han blir nöjd och glad...fatta vad irriterad du kommer vara när han bara sitter o spelar sen :P *retas*
    Heidi 81 skrev 2007-10-16 13:33:14 följande:
    jo men hon har ju en egen handkontroll oxå :Pvill oxå ha ett PS3 i julklapp men min tomte är fattig i år
    haha jo men att få se hans minn när han öppnar paketet kommer vara underbart!
Svar på tråden Playstation 3?