• jannej

Låt barnen onanera på dagis

Svenska och norska pedagoger anser att man ska låta dagisbarn få hålla på med sexlekar och få leka doktor och mamma/pappa samt dansa naken på dagis för att de på så sätt skall få bekanta sig med varandras kön och inte minst skall det vara helt ok att onanera för dem.

Vad tycker ni om det är det rätt eller helt galet?

www.expressen.se/nyheter/1.884809/folkstorm-mot-sexlekar-pa-dagis

• Svar på tråden Låt barnen onanera på dagis
  • lennartsdotter
    KristenTjej84 skrev 2007-10-17 22:18:02 följande:
    Varför skulle så små barn vilja leka sex lekar över huvud taget? det låter ju helt sjukt! visst de är nyfikna på varandra när de märker att tjejer och killar är olika när de är runt 3 år o äldre.. men onanera?? sexlekar?? DE ÄR JU FÖR HELVETTE BARN! SKA DOM INTE FÅ VARA DET ALLS??
    Nu hör det ju till saken att barn är nyfikna. De har sin egen sexualitet och den ska inte förnekas. Barn har i alla tider varit nyfikna på sina egna och andra barns kroppar.

Det handlar inte om att barnen ska ha sex med varandra på dagis utan, skulle jag tro, att barnen ska tillåtas vara just barn så länge ingen tar skada av det. "Visar du din visar jag min."
  • Reglementet

Wow, den här tråden har till och med slutat lukta.

• Bedan
    jannej skrev 2007-10-16 19:13:22 följande:
    Svenska och norska pedagoger anser att man ska låta dagisbarn få hålla på med sexlekar och få leka doktor och mamma/pappa samt dansa naken på dagis för att de på så sätt skall få bekanta sig med varandras kön och inte minst skall det vara helt ok att onanera för dem. Vad tycker ni om det är det rätt eller helt galet? www.expressen.se/nyheter/1.884809/folkstorm-m...
    Ifall det är så kommer jag inte ha mina barn på dagis, hittar jag inte en annan lösning än att ha dem där låter jag bli att skaffa barn.
  • lennartsdotter
    Bedan skrev 2010-04-16 14:36:18 följande:
    Ifall det är så kommer jag inte ha mina barn på dagis, hittar jag inte en annan lösning än att ha dem där låter jag bli att skaffa barn.
    Jag tror inte att du behöver oroa dig för några orgier på dagis.
  • diamanten
    sär skriven skrev 2010-04-16 13:21:17 följande:
    Nej, även barn måste lära sig att vissa saker är sådant man gör i enskildhet. Ingen ska exponera sexualdriften öppet - varken barn eller vuxna.
    Äsch, det är bara positivt att man lär känna sin egen kropp.
  • Shadilly

wow, är det 50% av den här trådens ursprungliga skribenter som fortfarande är medlemmar?

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • LyckligtSlut

Inte för att man ska bli arg när de gör det, tycker inte jag heller, men när i livet ska man börja säga åt dem, tycker ni? När de är 12? Eller ska vi fortsätta runka av oss när det passar?

• LunaLunatic

På 70-talet fanns det ju dagis där vuxna och barn dushade (nakna) tillsammans och barnen hade rum där de kunde "ha det skönt" och röra vid sig själva.
    Vill minnas detta stod i antingen Franck eller Orlenius (Domens eller hjärtats etik? respektive Värdegrunden - finns den?), ifall någon efterlyser källa.

• Pemmel

Hur lyckades man ens hitta tråden gömd bland allt annat som skrivs här..? Fascinerande.

Håller annars med Lady Dahmer snart tre år gamla uttalande.

• Lady Dahmer
    LyckligtSlut skrev 2010-04-17 02:13:28 följande:
    Inte för att man ska bli arg när de gör det, tycker inte jag heller, men när i livet ska man börja säga åt dem, tycker ni? När de är 12? Eller ska vi fortsätta runka av oss när det passar?
    det fixar sig av sig självt. Man behöver inte lära dem att det ska skötas i det privata, det fattar de själva tids nog. Det här till utvecklingen.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
Svar på tråden Låt barnen onanera på dagis