En dirham är lite mindre än 1 SEK, brukar stå i knappt 85 öre eller så. Tänk på att dirham är en valuta du inte får föra ut ur landet, så ta inte med dig hem om du får över.
Oj, helklädsel behöver du inte ha i Marocko. Jag brukar gå i vandringsbyxor och t-shirt även i de mest isolerade delarna av landet.
Jag tror ammandet är minst accepterat i "mellanskiktet" av folk, de som lever halvmodernt. Kommer man ut i öknen bland nomadfolken, så ammar kvinnorna öppet även inför männen, det har jag sett. I städerna tror jag det är ungefär lika accepterat som i tex Frankrike eller Italien, dvs det anses allmänt ohövligt och osnyggt men det är inte så att folk blir upprörda. Är det några som skulle tycka direkt illa om offentlig amning så gissar jag att det är i halvstora städer och byar där de inte är vana vid västerlänningar men samtidigt inte lever "primitivt" som ökennomaderna.
Ja, jag rekommenderar Marocko
Det är ett fint land, och lite lagom annorlunda än Europa och lite lagom "exotiskt" när man reser med småbarn
Håll dig borta från de trista turistorterna och de jobbiga hamnstäderna i norr bara. Hyr en bil, åk upp i höga Atlas och Anti-Atlas och fortsätt ut till Saharas rand - det är jättetrevligt.