Ännu räddare efter Profylax!
Strunta i kursen! Det finns inga rätt eller fel på en förlossning. Jo det finns ett fel för mig...gynställning/ryggläge!
När jag fick mitt andra barn så hör jag min man skratta sittande i en stol en bit bort, han säger: Ursäkta men vad gör du?? Jag håller på med någon sorts magdans helt omedvetet. Jag står och hänger mot sängen och rullar med höfterna och det är såå skönt.
Detta kom av sig själv, jag har aldrig gått någon kurs eller planerat innan att jag skulle göra så utan det bara kom!
Hade ingen tanke på att detta skulle vara pinsamt eller att jag gjorde bort mig...man tänker inte så när man är där. Jag kan säga att om jag hade gått någon kurs och bestämt innan hur jag skulle göra på förlossningen så hade jag nog inte kunnat föda. Jag gör det som känns bra för stunden.
Det som är viktigt är bara att försöka slappna av i värkn, det gör alla på sitt sätt, svårt att träna på innan då man inte vet hur värkarna känns eller hur kroppen ska reagera.
Du fixar det vännen, tänk inte för mycket bara låt det bara hända.
Kan säga att magdansen från ingenstans hjälpte mig fantastiskt bram klarade mig med en akupunkturnål i huvudet och lustgas. Min man masserade min mage med en stenhård duschstråle nnär jag låg i badet..så skönt!
Lycka till nu!