• Mikah

Båt, Tält och Husvagn! Campingtråden fortsätter

Nu är det dags för en ny campingtråd. Alla är välkomna som campar på ett eller annat sätt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 09:20:42:
    Det här är den 3:dje delen. Del två finns här
    www.familjeliv.se/Forum-5-106/m22965956.html

• Svar på tråden Båt, Tält och Husvagn! Campingtråden fortsätter
  • jmmm

Ha ha
    Då tar jag första inlägget
    Ja ha så då har svägerskan oxå hittat in hit välkommen Lufsan

Mikah: Du skrev innan att om man fukttestar kan man ju köpa privat, jo visst, de gjorde vi med vår första vagn. Men de eju tyvärr så mycket annat än fukten som kan strula o privat har du ju ingen garanti. tex så var kylskåpet trasigt, dålig kyla i den vagnen. dyrbart attv reparera o väldigt svårt tat upptäcka för de flackade fram o tillbaka i garderna.
    Men visst de beror ju på vad mna tänkt sig oxå, en enklare första vagn för tat testa på e de kanske bra, men nu känner vi att vi blev "lurade" m fukten så nu vill vi verkligen vara säkra på att ha garanti.

Har hittat lite kul objekt o snälla 0407 har tom erbjudit sig att kolla upp nåt av objekten till oss, tänk att man kan "lära känna" så underbara människor över ett forum på nätet
    Hoppas verkligen att vi kan träffas live igen

• Mikah

Ja jmmm det är klart att det kan finnas fler fel. Det är väl bättre att köpa av en handlare.

• Mikah

Jag får väl ställa min fråga igen i den här nya tråden

Var och när blir första campinghelgen till våren?

Som sagt Vi åker nog till Tingsryd till Påsk och shoppar plast.

• elegi

Tack för länken Mikah
    Vi har våran uppställd på camping, tidigare bara under sommarsäsongen men nu för första säsongen även under vintern. Den står kvar på samma camping som den stått de 3 senaste sommarsäsongerna.
    Vi har ju en ganska ny vagn som vi köpte begagnat hos Östgöta Camping förra året då ingick ju de service tillfällena som ingår när man köper ny vagn hos dom, därför valde vi att köpa hos auktoriserad säljare för även om man tror att vagnen är fin (våran förra) så visade det sig att den hade fuktskador fram (fanns inga fuktskador enligt den husvagnsförsäljaren vi köpte vagnen av året innan) som vi fick betala för att dom skulle kunna sälja den och lämna garantierna som dom lämnar vid försäljning av begagnade vagnar. Jag håller nog på de stora återförsäljarna för även om de kanske är lite dyrare så får man igen det när något händer på ett helt annat sätt.

• Mikah

elegi. Vad roligt att vi ska få höra erfarenheter av vintercamping. Min makes äldsta bror har också ställt upp sin för vintercamping i år.
    Ni verkar ha haft samma problem som jmmm då, som också köpt sin hos en handlare men det har visat sig vara fukt i den ändå.

• elegi

Ja och det känns lite surt när man köper en vagn för x antal 10 000 lappar och sen när man byter in den 1 år senare så dras nästan 10 000 på priset pga reparationskostnader, dessutom så har jag och båda barnen astma och allergier, då får det kosta dom där extra pengarna för att få en bra vagn, förlorar gör man ju iaf menar jag och då kan man ju lika gärna se till att man har lite extra garnatier.

• Mita 74

Våran vagn kommer ut till påsk, blir ingen camping men mina föräldrars sommarstuga. Vi inviger alltid stugan för säsongen till påsk. Sedan så ska vi ju ha smått så då blir det inte så långa resor utan det blir nog mest korta turer här i norr samt då en hel del i stugan.

• elegi

garnatier=garantier

Alexandra 7 år (astma & laktos), Sebastian 4½ år (astma,laktos,soja,ägg)
  • 0407

Bra med en nytråd!

Första nästa säsong, kommer nog bli någon av campingarna vi vart på i år för att ha något smultronställe att komma tillbaka till, vi har inte sagt vilken, men någon som har öppet vid påsk, för det ska bli första turen, om vi fått våran vagn då vill säga.

Jmmm, klart jag vill kolla upp åt dig om du vill det. Ska på barnkalas 5 minuter ifrån firman på fredag, så är det något då så är det bara att säga till. Bara roligt att kunna hjälpa till, speciellt er som hamnat i sån sits.

Har han hört av sig angående brevet?

Svar på tråden Båt, Tält och Husvagn! Campingtråden fortsätter