• Mikah

Båt, Tält och Husvagn! Campingtråden fortsätter

Nu är det dags för en ny campingtråd. Alla är välkomna som campar på ett eller annat sätt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 09:20:42:
    Det här är den 3:dje delen. Del två finns här
    www.familjeliv.se/Forum-5-106/m22965956.html

• Svar på tråden Båt, Tält och Husvagn! Campingtråden fortsätter
  • elegi

Joo då fick mail för en stund sen dock inga bilder än ,han skulle sätta upp det provisoriskt och ta bild det kunde ta nån dag. Mailade Svenska tält och frågade ang deras Lapplandia tält, visade sig att de inte haft vita fästena som man skruvar i de senaste 15 åren så det verkar ju lovande iaf.

Alexandra 7 år (astma & laktos), Sebastian 4½ år (astma,laktos,soja,ägg)
  • elegi

jmmm
    Nu blev jag nyfiken, väntar du på nåt speciellt med posten eftersom du skrev så??????
    en bra ide att ringa runt till säljare det ska jag nog göra om det inte blir nåt Lapplandia

Förresten är det nån som har Lapplandia vintertält???? Är dom bra? För och nackdelar tack!

• 0407
    elegi skrev 2007-10-23 07:03:10 följande:
    Tack för att du frågar Jag har inte hört något från annonsören än men jag väntar ihärdigt, får jag bilder på vilka färger det har samt hur det ser ut så kan man ju ringa Svenska tält och fråga om det är dubbla kederlister eller dom där andra fyrkantiga klumparna som man sätter kroken i (finns oxå på själva tältet vid kederlisten). Man kan se ett Lapplandia på deras hemsidawww.svenskatalt.se/swe/lapplandia.html tycker det verkar helt ok men det är ju bara frågan när dom började med dessa klumpar istället för de som man skruvar i vagnen???
    Jätte fint ju. Vi får med ett ifrån ventura tror jag det var.
  • elegi

Fick mail från säljaren nu och tältet är mörkblått och grått med mörkblå sömmar, gardinerna är blå med gul/beige inslag, de delar han har sett tycker han verkar fräscha, hans bedömning är att det varit använt under 4 somrar, känns som ett riktigt kap men man vet ju aldrig förrän man sett det i verkligheten. Har mailat till Svenska tält och frågat vilket år hon tror att det är från.

• 0407
    elegi skrev 2007-10-23 18:21:25 följande:
    Fick mail från säljaren nu och tältet är mörkblått och grått med mörkblå sömmar, gardinerna är blå med gul/beige inslag, de delar han har sett tycker han verkar fräscha, hans bedömning är att det varit använt under 4 somrar, känns som ett riktigt kap men man vet ju aldrig förrän man sett det i verkligheten. Har mailat till Svenska tält och frågat vilket år hon tror att det är från.
    Låter bra. Hoppas du får ett snabbt svar ifrån svenska tält.
  • elegi

Jo då hon på Svenska Tält är snabb som blixten på alla mina frågor , på säljarens beskrivning tyckte hon inte alls att det lät som ett Lapplandia från dom så nu väntar jag på att säljaren ska ta bild på tältet när det ligger på golvet och en bild av gardinerna så att jag kan vidarebefodra det till hon på Svenska Tält för då kan hon tala om hur gammmalt tältet är och på så sätt får ajg oxå veta om det är de fästena som jag vill ha.

• jmmm

elegi: hoppas de löser sig. Kul när säljarena är villiga att hjälpa trots att man inte köper ett nytt av dem

De jag menade med att jag vänta på posten var att jag hopades på svar från min säljare, men inget igår, nu hoppas jag på idag

• Mikah

jmmm Ja gör han inget åt det så får han ju dåligt rykte.

• elegi

Ja just det blev för nyfiken för att själv tänka, borde jag ju kunnat räkna ut, vet ju att du kämpar hårt ang husvagnens fuktskador

• Aja 75

Hej hej...
    Vilka fina husvagnar ni har.
    Får man vara med lite på ett hörn?
    Vi har en Knaus -91....

Svar på tråden Båt, Tält och Husvagn! Campingtråden fortsätter