Inlägg från: kramizar79 |Visa alla inlägg
  • kramizar79

Hur mycket väger bebis+vatten i kroppen+moderkaka mm??

Hej! Ja har gått upp ca 17 kg å e i v36 nu (tycker det e väldigt mycket men BM säger att det e helt normalt)! Allt har igentligen lagt sig runt magen+svullna fötter, fingrar å lår (vatten antar ja)! Men nu undrar ja hur mycket bebisen+ allt annat som har graviditeten väger? E det olika från person till person?? Å hur mycket "försvinner" efter förlossningen?

• Svar på tråden Hur mycket väger bebis+vatten i kroppen+moderkaka mm??
  • kramizar79

för det känns som om ja väger för mycket men då e det ju inte så! Så allt "försvinner" efter förlossningen då el? För man har väll lite mage kvar?

• kramizar79

jo det har ja hört.. Men ja blev så förvånad när en kompis till mig (som fick barn för ca en månad sen) visade upp hennes mage för mig ( ok, hon hade en tajt tröja på sig men ändå,detta va två veckor efter förlossningen) å hennes såg nästan ut som den gjorde innan! Märkligt!

• kramizar79

det va det ja tyckte va så underligt me henne (min kompis hade inte tränat innan å inte under graviditetn heller)! Allt som allt gick hon nog upp mellan 8-10 kg under graviditeten medan ja som tränat i flera år innan min graviditet (å gör det nu me) har gått upp mycket mer!

• kramizar79

jo det kan ja nog tänka mig (men min kompis e ganska smal ändå).. Men det e nog som du skriver, att det e väldigt inviduellt oxå!

• kramizar79

då verkar det va väldigt inviduellt!

Då e det bara att se va som händer

Tack för era svar!!

Svar på tråden Hur mycket väger bebis+vatten i kroppen+moderkaka mm??