• Ruggugglan

Ditt barn är feberfritt på morgonen men hade feber igår kväll. Skulle du lämna på dagis?

Jag håller alltid min dotter hemma en feberfri dag eftersom hon brukar få febern först framåt förmiddagen. På morgonen brukar den vara som spårlöst försvunnen, men efter någon timme så kommer den igen. Så jag gör det för säkerhets skull.
    Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Ditt barn är feberfritt på morgonen men hade feber igår kväll. Skulle du lämna på dagis?
  • Maggis

Nej, det skulle jag inte. Jag har honom hemma en hel feberfri dag. Alltid.

//Maggis
  • tjej mamman

Jag stannar hemma en dag extra,jag tror att man tjänar på det i längden.

• Lola Jämtland

Aldrig.

Jag är hemma en feberfri dag.

//Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Bebis 2008

En feberfri dag eftersom att barnet visserligen kan verka piggt hemma men dagis är något heeelt annat. Dessutom så har jag hört att kroppen har lättare att påverkas av nya baciller när barnet är trött och inte riktigt har återhämtat sig från förra sjukdomen. Då är man ju snart där igen...

Bättre att han/hon får vila upp sig ordentligt först.

• Moonis

Nej, en extra dag tror jag alla behöver efter feber för att ta igen sig. Sonen har precis varit febrig o fick vara hemma igår från dagis fast han va rätt pigg. Idag fick han gå.

• Saskia

Annat: Det beror på om jag har något viktigt att göra på jobbet el. dyl. eller inte.

• Adelisa

aldrig. vill ha 1.2 feberfria dagar först.

Julian 060210 lillebror bf 080114
  • mludvigs

Alltid hemma en hel feberfri dag.

• Moonis
    Saskia skrev 2007-10-17 12:22:48 följande:
    Annat: Det beror på om jag har något viktigt att göra på jobbet el. dyl. eller inte.
    Fats borde inte barnets välmående komma före jobbet.
Svar på tråden Ditt barn är feberfritt på morgonen men hade feber igår kväll. Skulle du lämna på dagis?