• Ruggugglan

Ditt barn är feberfritt på morgonen men hade feber igår kväll. Skulle du lämna på dagis?

Jag håller alltid min dotter hemma en feberfri dag eftersom hon brukar få febern först framåt förmiddagen. På morgonen brukar den vara som spårlöst försvunnen, men efter någon timme så kommer den igen. Så jag gör det för säkerhets skull.
    Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Ditt barn är feberfritt på morgonen men hade feber igår kväll. Skulle du lämna på dagis?
  • Shoppingtokig

På min arbetsplats (förskola) gäller en feberfridag och barnets allmäntillstånd, barnet ska orka en dag på förskolan, vilket inte är samma sak som att vara hemma. Vi kan ringa hem barn som inte orkar med dagen och är hängiga trots att de inte ha feber.

• Tant Green

Om hon har haft feber en hel dag eller mer, eller varit sjuk på annat sätt, då hade jag haft henne hemma en dag extra. Men det har hänt ett par gånger att hon haft feber bara 2-3 timmar på eftermiddagen och varit pigg och feberfri igen redan på kvällen, då har hon fått gå på dagis dagen efter (jag har misstänkt att det har hängt ihop med att hon fått kindtänder, men jag vet inte).

• pingus

Nej...Alltid en feberfri dag hemma.Febern kan ju dyka upp igen några timmar senare!!

• missis

Nej! det skulle jag absolut inte göra.

• Trulis78

Nej, min lilla tjej brukar ofta vara feberfri på morgonen men sen kommer febern smygande framåt eftermiddagen eller kvällen... Bäst att hålla henne hemma minst en feberfri dag alltså!

• Emmec

Nej, det skulle jag inte göra. En feberfri dag minst, en pigg dag skulle jag snarare säga. Jag vill att min dotter ska komma tillbaka till förskolan och vara frisk. Vill inte hämta en slutkörd halvsjuk liten tjej på eftermiddagen när hon precis varit hemma och varit sjuk, då tar jag det säkra före det osäkra.

• Ireth of Dorthonion

Vi har alltid henne hemma en extra dag, så att hon alltså varit feberfi i minst 24 timmar.

• timberhochmandie

Nejnejnej... En feberfri dag hemma innan man går till dagis/skolan igen.

• Noklen

Absolut inte! Feberfri i minst 24 timmar.

♥ Moa 051020 ♥ kotten bf 16/3 -08 ♥
  • Höstäpplet

Vi vill att dottern ska vara helt feberfri en dag (ett dygn) innan hon går tillbaka till dagis. Men har hon haft hög feber så håller vi henne hemma i ett par dagar efter feberfritt om hon verkar hängig. Vår tjej blir helt slut av att ha hög feber.

• K med lilla E

Ja det skulle jag göra om hon inte hade några sjukdomssymtom för övrigt och om har sovit gott under natten.

• Maria med 3

Nej, feberfri minst ett dygn gäller här.

• Maria med 3

Nej, feberfri minst ett dygn gäller här.

• KisseNova

Nej, det gäller minst 1 ferberfri dag innan dagis igen här i min kommun. Det är ju faktiskt för barnens skull som dom har den regeln.

• hjärtegullan

Nej aldrig, dessutom om det hänger ihop med tandspricknig så handlar det faktiskt om nedsatt immunförsvar så man ska inte skylla på tänder men det kan däremot va skönt att veta varför dom har feber som vid tandsprickning, kände att der blev svårt att förklara , det blev rörigt,,,,men men

• suss78

Nope.Alltid hemma en feberfri dag innan åter till dagmamma

• palmblad

Har hänt vid nödfall, men annars är det ren folkvett att barnet ska ha en feberfri dag.

Svar på tråden Ditt barn är feberfritt på morgonen men hade feber igår kväll. Skulle du lämna på dagis?