Inlägg från: Sara Li |Visa alla inlägg
  • Sara Li

Varför vitt i stället för träfärgat?

Jag tycker det är jättefint när tak, golv och lister är träfärgade. Det verkar som om de flesta inte tycker som jag, utan istället vill bo i ett hem som närmast kan liknas vid ett sjukhus färgmässigt? Man ser på TV hur de målar fina naturfärgade tak med vitt, vitt, vitt... varför vill nästan ingen ha naturligt färgade detaljer i sina hem?

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Svar på tråden Varför vitt i stället för träfärgat?
  • Sara Li

Så skönt att det finns fler som vill ha kvar den naturliga känslan i sina hem!

• Sara Li
    Crazy Baby skrev 2007-10-17 16:03:02 följande:
    Jag tycker inte om träpanel av den anledningen att jag inte tycker om känslan av att bo i en bastu eller i en liten fjällstuga! Vi har vitlaserast vårat tak så vi se ådringen igenom, för helvitt känns för sterilt!
    Hellre fjällstuga än sjukhus.
  • Sara Li
    Tutilure skrev 2007-10-17 16:07:20 följande:
    Vadå sjukhus? Jag har mycket vitt och inte påminner det om ett sjukhus.
    Thursday skrev 2007-10-17 16:08:19 följande:
    Nåja, jag har då aldrig sett ett sjukhus som hade vitmålad bröstpanel...
    Det var mest menat som ett skämt
  • Sara Li

Det verkar som om många anser att träfärgat = furu. Men det finns bok, björk, körsbär, teak, valnöt... ja en massa andra träslag. Jag gillar inte heller gulnad furu, men bok är otroligt fint tycker jag.

• Sara Li
    Tutilure skrev 2007-10-17 16:11:39 följande:
    Nej, precis. Det blir ljust och fräscht med ljusa färger. Träpanel i taket t.ex. sväljer allt ljus och det blir bara murrigt och man upplever det som om taket är väldigt lågt.
    Här är det då inte murrigt. Vi har förresten bara trätak i hallen och köket, i övriga rum är det vita tak, men de är i och för sig inte i trä.
Svar på tråden Varför vitt i stället för träfärgat?