• Aran

Men va f*n!!! Gör ni såhär?

Vuxna pallar äpplen hos oss!!!

Häromdagen såg jag en man runt 50 år som gick förbi trädet (som ligger ganska nära en trottoar)och han roffar åt sig ett äpple..

Nu när jag stod ute på altanen occ drog barnvagnen så ser jag en annan man roffa åt sig ett par äpplen ur trädet ??? Jag var bara tvungen att skrika "VARSÅGOD" och han svarar "Tack så mycket" . Har dom inget vett i kroppen eller? Visst kan jag bjuda på äpplen, men såhär gör man väl bara inte?

• Svar på tråden Men va f*n!!! Gör ni såhär?
  • Fru Hurtig

Det värsta var ju att de kom när vi inte var hemma, det var lögn att få väck dem. Fattar verkligen inte hur de kunde med?!
    Det där med paintbollgevär var bra, men man hade väl åkt på det med.

• valkyrian

Om grenen hängde utanför eran tomt hade han faktiskt rätt att göra så... men annars var det bra fräckt.

• jannej

Det borde finnas något ofarligt ämne man kan injicera äpplerna med så de smakar ve coh fan, tex ättika om man preparerar lite äpplen med sådant så lär intresset för att palla frukt svalna ganska snabbt.

• Jesster
    valkyrian skrev 2007-10-18 13:35:49 följande:
    Om grenen hängde utanför eran tomt hade han faktiskt rätt att göra så... men annars var det bra fräckt.
    Nej, som det redan har förklarats i tråden så hänger äpplet kvar på grenen på trädet som står på tomten så är äpplet fortfarande ens eget och inte allmän egendom och det är då stöld att ta äpplet.
    (¯`°?.¸ Längtar ¸.?°´¯)
  • Smultron ett
    jannej skrev 2007-10-18 13:38:11 följande:
    Det borde finnas något ofarligt ämne man kan injicera äpplerna med så de smakar ve coh fan, tex ättika om man preparerar lite äpplen med sådant så lär intresset för att palla frukt svalna ganska snabbt.
    gäller bara å veta vilka så att man inte äter upp dem själv
  • Aran

Smultron ett skrev 2007-10-18 15:27:49 följande:

Ms Angelita skrev 2007-10-18 13:40:32 följande:
    om nån ens tar ett suddgummi från mig är det likväl stöld och djävligt irriterande.
    Ja precis... varför ska det vara ok med just äpplen? Det är ju inte allas utan mina.
  • Kajsan

Jodå, när jag var hemma hos mina föräldrar såg vi en kvinna stå inne på tomten med plastpåsar och plockade massor av äpplen.
    När vi sa till henne att det faktiskt var våra äpplen och om hon hade frågat först hade hon kunnat plocka fallfrukten vart hon arg och gapade om allemansrätt och att hon inte förstod svenska.
    Men allemansrätt kunde hon säga minsann

• Raiijssan

haha den var bra :)

sydneygirl skrev 2007-10-18 12:28:20 följande:
    Sätt upp en skylt som någon sa..."Äpplen pallas på egen risk. ETT av äpplena är injicerat med laxermedel"
  • marina81

ja, hänger grenen ut över vägen så kan jag nog ta ett..men jag tycker inte om äpplen iofs

• Tinka70

Själv funderar jag varje höst på att sätta ut en skylt där det står: Välkommen in och plocka äpplen, plastpåsar finns i brevlådan!

Tänk va olika det kan va? Så skulle jag slippa plocka upp så många och köra till tippen med.
    Men du TS om du frågar dina grannar snällt kanske du kan få ta ett äpple eller två av dem så du inte blir utan...

Svar på tråden Men va f*n!!! Gör ni såhär?