• Junipingla

Svart blank trappa?

Det är ju så på ropet att måla furutrappan vit men vi har svart onyxgolv + svarta fondtapeter (vita väggar) så en svart högblank trappa hade varit astufft! Någon som har bild på sin svartmålade trappa?
    (fönsterna ska målas vita och det fattas lister och etc på bilderna här som ni ser - vi har precis renoverat)

Viktblogg: 56kilo.se -24.1 kg | Hus & Inredning: fullthus.se
  • Svar på tråden Svart blank trappa?
  • Elindahl

skulle vara jätte läckert med svart trappa!:)

• johandra

säkert toksnyggt..MEN,halt och usch vad all smuts ska synas!

Vi har ett mörkbetsat bord som jag håller på att bli galen på för varenda dammkorn syns...Hur ska det då bli i en trappa??

Ni kanske kan måla trappan vit annars och klä stegen i en mörkgrå/svart matta?? Såg en bild på det och det var jätteläckert,såg ur som trappstegen flöt i luften...

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v32
  • Junipingla

Det hala motverkar man genom att måla en del av stegen med sandfärg. Sen syns tyvärr smutsen lika bra med vit trappa, jag får städa oftare :))  Det får jag ändå göra med mörkt golv.
    Men ditt förslag låter snyggt  också! :)

johandra skrev 2007-10-18 11:44:46 följande:
    säkert toksnyggt..MEN,halt och usch vad all smuts ska synas!Vi har ett mörkbetsat bord som jag håller på att bli galen på för varenda dammkorn syns...Hur ska det då bli i en trappa??Ni kanske kan måla trappan vit annars och klä stegen i en mörkgrå/svart matta?? Såg en bild på det och det var jätteläckert,såg ur som trappstegen flöt i luften...
  • johandra

hmm njäe,vet inte om jag kan hålla med om att smutsen syns lika mycket på vitt..Vår trappa e vit och den behöver inte dammas i närheten av bordet...

Rent generellt tycker jag damm syns mer på mörja ytor än ljusa...Men visst,gillar man att städa så

Och det e en himla skilnad på mörkgrått och svart (jag tycker ert golv ser grått ut)..

Halksanden kommer nog synas i en högblank,svart färg oxå..

Men som sagt,jag ser mest nackdelar med det men det e säkert toksnyggt!

• Elindahl

Mina föräldrar måla trappräcket blankt svart och en spegel med mera.. å ja tycker inte de ser dammig ut..å mamma städare inte jämnt heller.. så kör på svart tycker ja:)

• Tyshaa

det skulle vara coolt med en vit trappa som smalter in i vaggen bakom ocksa!

• Junipingla

Att halksanden syns, gör inget =) Det blir ju bara så som man sätter halkskydd annars.
    Ja det finns nackdelar med svart trappa såklart :)

johandra skrev 2007-10-18 11:51:33 följande:
    hmm njäe,vet inte om jag kan hålla med om att smutsen syns lika mycket på vitt..Vår trappa e vit och den behöver inte dammas i närheten av bordet...Rent generellt tycker jag damm syns mer på mörja ytor än ljusa...Men visst,gillar man att städa såOch det e en himla skilnad på mörkgrått och svart (jag tycker ert golv ser grått ut)..Halksanden kommer nog synas i en högblank,svart färg oxå..Men som sagt,jag ser mest nackdelar med det men det e säkert toksnyggt!
  • Junipingla

Absolut!

Tyshaa skrev 2007-10-18 11:55:40 följande:
    det skulle vara coolt med en vit trappa som smalter in i vaggen bakom ocksa!
  • johandra
    Junipingla skrev 2007-10-18 12:10:35 följande:
    Att halksanden syns, gör inget =) Det blir ju bara så som man sätter halkskydd annars.Ja det finns nackdelar med svart trappa såklart :)
    Tja testa du om du vill..Det e ju inte mer än färg så det går ju att göra om...Även om det e ett jäkla jobb Men att få ordning på trappen gör sååååå stor skillnad!

Lycka till hur du än väljer att göra

Att måla ledstången högblank däremot skulle nog bli riktigt bra tror jag
  • johandra

högblank SVART skulle det ju stå

Svar på tråden Svart blank trappa?