Inlägg från: johandra |Visa alla inlägg
  • johandra

Svart blank trappa?

säkert toksnyggt..MEN,halt och usch vad all smuts ska synas!

Vi har ett mörkbetsat bord som jag håller på att bli galen på för varenda dammkorn syns...Hur ska det då bli i en trappa??

Ni kanske kan måla trappan vit annars och klä stegen i en mörkgrå/svart matta?? Såg en bild på det och det var jätteläckert,såg ur som trappstegen flöt i luften...

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v32
  • johandra

hmm njäe,vet inte om jag kan hålla med om att smutsen syns lika mycket på vitt..Vår trappa e vit och den behöver inte dammas i närheten av bordet...

Rent generellt tycker jag damm syns mer på mörja ytor än ljusa...Men visst,gillar man att städa så

Och det e en himla skilnad på mörkgrått och svart (jag tycker ert golv ser grått ut)..

Halksanden kommer nog synas i en högblank,svart färg oxå..

Men som sagt,jag ser mest nackdelar med det men det e säkert toksnyggt!

• johandra
    Junipingla skrev 2007-10-18 12:10:35 följande:
    Att halksanden syns, gör inget =) Det blir ju bara så som man sätter halkskydd annars.Ja det finns nackdelar med svart trappa såklart :)
    Tja testa du om du vill..Det e ju inte mer än färg så det går ju att göra om...Även om det e ett jäkla jobb Men att få ordning på trappen gör sååååå stor skillnad!

Lycka till hur du än väljer att göra

Att måla ledstången högblank däremot skulle nog bli riktigt bra tror jag
  • johandra

högblank SVART skulle det ju stå

• johandra
    Junipingla skrev 2007-10-18 12:16:17 följande:
    Ja man skulle ju kunna ha trappan vit, stegen + ledstång svarta, frågan är bara om det inte blir för mkt zebra..
    Näe,jag tror det skulle bli riktigt snyggt...Så länge hela stegen är svarta,alltså inte bara uppepå...
  • johandra

Jag tycker den var snygg..om man bortser från spaljén som skulle vara vit istället

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v34
Svar på tråden Svart blank trappa?