mysan1981 skrev 2007-10-19 09:53:51 följande:
hehe.. ja blir så trött... de här har ju helt ballt ur. gemenskap och samvaro i en liten bygd som våran borde ju finnasnär ja har överseende me hans barnbarn som välte cyklar på våran bil titt som tätt i sommras. gena över våran trädgård och trampa ner våra rabatter.. och när hundarna e ute stressa upp dom för att dom springer utanför staketeti mitt huvud rörde det sig om att barn e barn... dom vet väl inte mkt bättre. och kom nu inte å säg att de inte e hans ansvar. e han barnvakt så hoppas jag att han tar ansvar över kidsen annars e det ju lite konstigt...så e de väl itne så å mkt begärt att han inte stenar våran kattsom ja har skrivigt förr....iaf... jag älskar min katt och ja vill ha den ute. så e det... det ger inte någon rätt att med flit ha ihjäl den. e det någon som resonerar så, så e det helt idiotiskt.tänk ungdommar som har tid att komma hem kl kanske 22. som är nere å träffar andra kanske stör folk som bor i centrum.. ska nån få kasta grejjer på dem bara för dom hänger utanför deras port kanske repar bilen när dom går förbi?` står alla dersas föräldrar tio meter bakom dem och har uppsyn över dom. Vilket dom borde då enligt många ioma de e deras ansvar och då SKA man veta precis vart dom är när dom e ute.. näe ja tror inte delite förståeelse för djur som inte vet bättre.. och de finns inte mkt mer man kan göra än att ja betalar om det händer nått med bilen om han nu e säker på att de va just min katt...sånt e livet
Varför har du överseende med att hans barnbarn trampar ner er rabatt och repar er bil? Det är väl bara öppna munnen och be honom se till sina barnbarn??? Tror inte han bet dig ha överseende med det eller?
Visst han gjorde fel i att kasta grus på katten helt klart, finns andra sätt att få bort katten därifrån. Men jag tycker också du har en jäkligt dålig inställning vad det innebär att ha djur. Du kan inte lägga ansvaret på dina grannar att se till att katten inte är på deras tomt. Vill inte dom ha katten där så får DU se till att katten inte är det. Finns säkert många bra böcker på biblioteket du kan låna om kattuppfostran.
Och att jämföra med att man som förälder ska stå 10meter bakom sina barn är löjlig. Förhoppningsvis har man för det första uppfostrat ungen till att veta bättre. Och men ett barn kan man resonera, katten lär inte säga ett knyst om varför han promt ska pissa i min sandlåda.
Och till nån annan som skrev att TS granne all får ställa in bilen i garaget då.
Varför? Ska man inte kunna få ha sin bil ute om man behöver pyssla med annat i garaget? Ska man som icke kattägare behöva bomma igen hela hemmet för att vara säker på att det inte kommer in en objuden gäst?
Jag vill kunna ha min altandörr öppen utan att behöva oroa mig för att hitta en katt inne. Jag vill kunna ha mina stolsdynor på altan kvar ute. Min kille vill kunna ha garagedörren öppen och stå och pyssla där inte och sen gå därifrån utan att behöva kolla igenom hela källaren innan han stänger om sig för att försäkra sig om att han inte låst in en katt.
Det är en jäkla balansgång men en sak som är klar är iaf att om man valt att inte ha katt så ska man väl inte behöva ta ansvar för en iaf!!?!?