Var tredje helg???
alltså ursäkta mig men jag måste säga att du måste vaa det mest egoistiska styvmamma jag vet. Du får gärna ha din åsikt, men jag som binusbarn har en helt annan åsikt om detta.
Hur kan du ens komma på tanken att du vill att bonusflickan ska komma var tredje vecka för att du vill ha mer tid med din sambo? det skulle innebära att tösen skulle komma 2-4 dagar imånaden MAX beroende på helgerna faller in och du skulle ha resten av dagarna. Tycker det låter helt galet överhuvudtaget.
Varför är hans dotter gäst i erat hus? tänk om min bonusmamma hade resonerat så, då hade det aldrig funkat då vi är många syskon. Ens egna familj är väl inte gäst i sitt hem?
Skulle hon dessutom bara få komma var tredje helg för att du säger det, så kommer hon antagligen må sämre, känna sig ovälkommen, känna sig som en gäst och det är inte rätt mot henne.
Bara för att du är ny familjemedlem så ska väl inte allting ändras så drastiskt, du visste att han hade barn VH när du träffade honom.
Ska tösen inte få träffa sitt halvsyskon mer än var tredje vecka heller när ni får barn ihop? bara för att man inte är helsyskon så är syskonrelationen JÄTTTE Viktig
Jag anser att du ska ta och tänka om lite grann