Var tredje helg???
Är det någon/några här inne som har sina styv/bonusbarn var tredje helg? Jag vet att det är vanligast att ha barnen varannan vecka eller varannan helg om föräldrarna har delad vårdnad.
Är det någon/några här inne som har sina styv/bonusbarn var tredje helg? Jag vet att det är vanligast att ha barnen varannan vecka eller varannan helg om föräldrarna har delad vårdnad.
NJa..har inga bonusbarn själv, men har en kompis som träffar sin dotter var tredje helg, p.ga avståndet och ekonomin.
Jo
Makens döttrar kommer var tredje helg..
Det beror på Makens jobbschema som innefattar helger och nätter...
Plus att de är så pass stora att de väljer själva om de vill komma (13&15)
Då kanske det finns finns hopp för mig också då.....
Önskar att min sambos tös kunde komma lite mer sällan. För mig är helger väldigt viktiga att umgås med min älskling och bara göra saker tillsammans han och jag...
Men när tösen (13 år) är med känns det inte lika avslappnat
Jag har föreslagit att eftersom jag också bor i huset så kan jag väl också få vara med och bestämma lite över hur vi alla ska lösa det med tösen. Eftersom hennes vistelse hos oss även påverkar mig så tycker jag att jag ska få kunna få en kompromiss...då blir ju alla i "familjen" nöjda och det är väl bra??
Biomamman tycker inte att det är en bra idé....varannan helg är varannan helg punkt slut...
Vad ska man göra....har ni några tips eller tröstande ord till lilla mig??
Jag ska inte klaga på dig, jag känner inte ens dig och jag kan inte påpeka hur du BÖR känna inför detta. Givetvis har du rätt till att känna som du gör. Men ibland får man nog vara lite mer ödmjuk och tänka sig in i hur andra känner. Din kille saknar säkert sin lilla flicka! Flickan saknar sin pappa säkert och skulle kanske tycka det var jobbigt att vara utan honom så länge. Du har ju vh helt ensam med honom och en vardag. Pappan och biomamman har ansvar för flickan som föräldrar och att ge allt ansvar till mamman och aldrig avlasta henne mer än var tredje helg är kanske också fel. Lever man två föräldrar tillsammans så kan man alltid åka iväg någonstans och göra saker på egenhand utan barn. Det kan man inte som ensamstående förälder utan får passa på de helger där barnet är hos sin pappa. Även om man nu saknar sitt barn ändå såklart! Jag tycker du får försöka hålla dig tillbaka med dina önskemål. Flickan börjar bli så pass stor att hon snart kanske självmant kommer mer sällan pga kompisar osv. Men så länge så låt henne vara välkommen hos er och hos sin pappa!
Det finns väl inget härligare än att se glädjen mellan förälder och barn när de träffas om det nu är sällan. Unna dig din kille den glädjen och var glad för tiden som ni har tillsammans!
Lever man två föräldrar tillsammans så kan man alltid åka iväg någonstans och göra saker på egenhand utan barn. Det kan man inte som ensamstående förälder utan får passa på de helger där barnet är hos sin pappa.
Dag o natt skrev 2007-10-19 12:32:27 följande:
Eh.. Så du tycker att hans dotter ska få träffa sin pappa bara var tredje helg och ingenting mera?
Jag förstår att mamma sparkar bakut. Tycker du verkar väldigt egoistisk och jag hoppas din pojkvän säger nej till ditt förslag.
Du tror inte lilltjejen önskar att hon slapp bo på två ställen, att hennes mamma och pappa kunde bo tillsammans?? Du resonerar fel enligt mig. Låt pappa och dotter få sina helger ihop.
Jag är både biomamma och bonusmamma(liksom dig). Jag kan nog känna för båda parter och förstå både din syn och biomammans syn. Men du har rätt att jag är äldre än dig. Jag är 32 år. Jag har själv levt ensam med mitt barni många år. Ett barn som längtat efter sin pappa och blivit oerhört besviken och ledsen om det kommit saker emellan som gjort att de inte kunnat setts på den planerade varannan helgen. Visst finns det positivt också med att ha två familjer som du skriver, absolut. Men det förutsätter ju också att man har två familjer och inte känner att man bara hälsar på den ena. Jag beklagar att du förlorade din pappa. Jag vet inte vilket som är värst? Att förlora en förälder som inte finns mer eller att ha en i livet där man inte är välkommen?
Jag tänker på bonustjejen, ska ni säga till henne att hon inte ens är välkommen varannan helg utan bara var tredje? Tycker synd om bonusen, du träffar väl din sambo hela veckorna själv?
själv e jag bonusmamma, biomamma och min sabbo lika dant!
är 26år!
skulle be min sambo packa väskan om han inte ville ha mina barn så som vi har...skulle inte heller vilja vara me honom om han inte ville träffa sitt eget barn bara för han vill umgås me mej!
du e egoistisk!!
tyvärr så e det barnet som får lida...inte han själv eller hans ex...vad säger din sambo?
tycker han det är en bra ide?
tänk om det hade varit tvärt om...hur skulle du känna om ditt ex nångång i framtiden skulle ringa dej och säga att han vill träffa sitt barn mindre än det han gör?
Jag blir ledsen när jag läser sånt här, stackars barn säger jag bara. Förstår mig inte på folk, men jag förstår mycket väl biomammans reaktion. Vem ger dig rätten att neka din sambo att träffa sin dotter???