• Euphoria78

Var tredje helg???

Jag har läst igenom båda TS´s trådar nu, o jag har pendlat mellan att vara förskräckt, chockad, tokförbannad, mörkrädd, mållös, o nu tycker jag bara otroligt synd om TS!
    Hon mår juh inte bra! Det är juh hur tydligt som helst, o hon skriver det juh själv!
    Hon verkar fått fruktansvärda men efter sin uppväxt, o inte fått någon hjälp att hantera detta o att göra något åt det! Hon bär förmodligen på mycket jobbiga känslor, minnen etc. o har genom sin dåliga uppväxt o brist på rätt hjälp hamnat helt snett i livet o har nu problem att fungera normalt! Svårt att tänka förståndigt o moget o svårt att resonera o fungera på ett normalt o friskt sätt! Svårt att förstå vad som är rätt o fel, normalt o onormalt, klokt o oklokt etc.
    Å ena sidan så ansér jag att det är varje människas eget ansvar att ta tag i sitt liv, "rycka upp sej", o ändra på sitt dåliga beténde-att man inte kan fortsätta gå igenom livet o beté sej illa o alltid skylla på sin dåliga barndom/uppväxt/uppfostran/föräldrar/dåliga erfarenhet/hemska minnen etc. MEN samtidigt kan det juh faktiskt i vissa fall vara väldigt svårt att ens veta om att man gör fel o har problem om man inte vet något annat! O därmed blir det jäkligt svårt att ändra på sej o på egen hand söka hjälp att få ordning på sitt liv! Det behövs alltså ett uppvaknande, en stark självinsikt o professionell hjälp!!!

Jag tycker inte att det är någon större idé att fortsätta diskutera om TS, för oss helt oförstående o oacceptabla tankar o beténde! För vi kommer inte att förstå! O förmodligen så är det nog tyvärr också helt omöjligt att få TS att förstå vårat sätt att se på situationen o hennes tankar o beténde! Detta är nog inte rätt ställe att försöka ge henne ett uppvaknande o en insikt om att hon är ute o cyklar, har helt fel o behöver hjälp! Här blir hon bara frustrerad, arg o mer oresolig, som tom. nu lett till elakheter o personliga påhopp!

Vill ni hjälpa TS på ett bra sätt så tror jag att det kan vara vettigare att kanske mejla med henne, o ge henne konkreta råd o konstruktiv kritik, på en sansad, lugn o vuxen nivå, utan hets o agressioner. O kanske inte i ett samtal om just hennes bonusdotter, som tydligt väcker starka känslor hos alla parter.

Bara mina tankar o åsikter om denna tråd som väckt mycket känslor hos mej...

Inget illa menat åt någon personligen!

Bluelight skrev 2007-10-19 23:09:43 följande:
    Problemet???Jag ska säga vad problemet är!!!Min mamma och pappa väntade på mig i hela 15 år (min mor kunde inte bli gravid) När jag är 5 år dör min pappa...min mamma blir sig inte lik, deppig och har ångest varje dag...detta skrämde mig när jag var liten...nu kan jag inte ens hitta mig en kille som bara ser mig...för det är det som jag söker...e så jäkla besviken på livet
Svar på tråden Var tredje helg???