Var tredje helg???
Jag har läst igenom båda TS´s trådar nu, o jag har pendlat mellan att vara förskräckt, chockad, tokförbannad, mörkrädd, mållös, o nu tycker jag bara otroligt synd om TS!
Hon mår juh inte bra! Det är juh hur tydligt som helst, o hon skriver det juh själv!
Hon verkar fått fruktansvärda men efter sin uppväxt, o inte fått någon hjälp att hantera detta o att göra något åt det! Hon bär förmodligen på mycket jobbiga känslor, minnen etc. o har genom sin dåliga uppväxt o brist på rätt hjälp hamnat helt snett i livet o har nu problem att fungera normalt! Svårt att tänka förståndigt o moget o svårt att resonera o fungera på ett normalt o friskt sätt! Svårt att förstå vad som är rätt o fel, normalt o onormalt, klokt o oklokt etc.
Å ena sidan så ansér jag att det är varje människas eget ansvar att ta tag i sitt liv, "rycka upp sej", o ändra på sitt dåliga beténde-att man inte kan fortsätta gå igenom livet o beté sej illa o alltid skylla på sin dåliga barndom/uppväxt/uppfostran/föräldrar/dåliga erfarenhet/hemska minnen etc. MEN samtidigt kan det juh faktiskt i vissa fall vara väldigt svårt att ens veta om att man gör fel o har problem om man inte vet något annat! O därmed blir det jäkligt svårt att ändra på sej o på egen hand söka hjälp att få ordning på sitt liv! Det behövs alltså ett uppvaknande, en stark självinsikt o professionell hjälp!!!
Jag tycker inte att det är någon större idé att fortsätta diskutera om TS, för oss helt oförstående o oacceptabla tankar o beténde! För vi kommer inte att förstå! O förmodligen så är det nog tyvärr också helt omöjligt att få TS att förstå vårat sätt att se på situationen o hennes tankar o beténde! Detta är nog inte rätt ställe att försöka ge henne ett uppvaknande o en insikt om att hon är ute o cyklar, har helt fel o behöver hjälp! Här blir hon bara frustrerad, arg o mer oresolig, som tom. nu lett till elakheter o personliga påhopp!
Vill ni hjälpa TS på ett bra sätt så tror jag att det kan vara vettigare att kanske mejla med henne, o ge henne konkreta råd o konstruktiv kritik, på en sansad, lugn o vuxen nivå, utan hets o agressioner. O kanske inte i ett samtal om just hennes bonusdotter, som tydligt väcker starka känslor hos alla parter.
Bara mina tankar o åsikter om denna tråd som väckt mycket känslor hos mej...
Inget illa menat åt någon personligen!