• lemoira

Att kalla sitt barn ängel

Många säger "min lilla ängel" osv om sa barn, som en gullig benämning. Men jag har aldrig klarat av att nämna ordet ängel och min son i samma mening. Jag tänker bara på änglabarn då. Jag är inte vidare skrockfull i vanliga fall, men det känns som att utmana högre makter att kalla min son för en ängel.

Nyfiken på om det finns någon annan som resonerar som jag?

• Svar på tråden Att kalla sitt barn ängel
  • FridaLee

Jag brukar kalla min son för min ängel på jorden!

• MichelleS

många kan ju skriva " du är en ängel utan vingar" om det låter mer levande kanske?
    Annars säger jag älskling, det ordet tycker jag är fint:).

• Linda1976

Har aldrig hört begreppet ängel om döda barn förrän jag hamnade på FL. Det var iofs inget ord jag använde om levande barn, innan dess heller men iaf. Hade ingen aning om att det var ett vedertaget begrepp!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • bufflund

Kallar mina barn för annat. Gillar inte ängel. Vi spelade in en egen skiva att ha med på BB då dottern skulle födas, allt drog ut på tiden och ingen visste hur det skulle bli då fick sambon spela förbi Send me an angel med Scorpions för jag ville inte ha en ängel. Fånigt egentligen men det kändes fel att lyssna på den låten då.

• babylove

Jag kallar min dotter ängel då hon räddade mitt liv när jag blev gravid med henne, hade jag inte varit gravid så hade min äggstockstumör växt och jag hade inte överlevt.T o m min kirurg kallade min flicka ängel och därför är hon min ängel på jorden!(Tumören upptäcktes på första ultraljudet)

• trollmammsis

tänker också så faktiskt....

• Modesty2000

Hade aldrig heller träffat på begreppet ängla-barn förrän jag började hänga på FL...igår kallade mannen vår dotter för vår lill-satan (när hon sett till att ingen annan fick sova för att hon var vaken) och jag reageade och tyckte det var hemskt sagt...men han sa att satan är ju oxå en ängel men en "fallen-angel"...(behöver jag nämna att han är hårdrockare in i benmärgen?)...

• Lola Jämtland
    Amatea skrev 2007-10-18 22:27:35 följande:
    Jag reagerar när jag läser att *vi har fått en ängel* i födelseannonser, blir förvirrad... vad menar de, finns inte barnet längre?
    Så reagerar jag oxå!
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Polgara

Jag säger aldrig ängel till mina barn. Förknippar det med barn som är döda eller just har dött och blivit änglar.

Svar på tråden Att kalla sitt barn ängel