• lemoira

Att kalla sitt barn ängel

Många säger "min lilla ängel" osv om sa barn, som en gullig benämning. Men jag har aldrig klarat av att nämna ordet ängel och min son i samma mening. Jag tänker bara på änglabarn då. Jag är inte vidare skrockfull i vanliga fall, men det känns som att utmana högre makter att kalla min son för en ängel.

Nyfiken på om det finns någon annan som resonerar som jag?

• Svar på tråden Att kalla sitt barn ängel
  • istid

Tanken har slagit mig men det hindrar mig inte. Min dotters namn betyder ju liten ängel...

• Miss Niles

Har aldrig tänkt så när jag kallat min son för ängel faktiskt... Ser en ängel som något mycket fint!

• glitterkorn
    lemoira skrev 2007-10-18 22:15:24 följande:
    Många säger "min lilla ängel" osv om sa barn, som en gullig benämning. Men jag har aldrig klarat av att nämna ordet ängel och min son i samma mening. Jag tänker bara på änglabarn då. Jag är inte vidare skrockfull i vanliga fall, men det känns som att utmana högre makter att kalla min son för en ängel.Nyfiken på om det finns någon annan som resonerar som jag?
    Jag ahr tänkt lite som dig där faktiskt..
  • Blå Flygare

Första gången jag hörde ängla-barn var här på FL, har hört mammor kalal sina barn för änglar långt innan "ängla-barn" så för mig är det inget kosntigt. Kallar dock inte min egen dotter för det, men det har mer med min tro att göra.

• ballerinamuffins

Jag håller nog med dig Lemoira. de känns dumt att kalla barn för änglar. Men änglar e ju fina och de e min son med;)

• delifi2

Innan jag satt inne på fl så mycket så visste jag inte eller tänkte på vad änglabarn var så jag brukade kalla mina barn mina änglar men sen så har jag tänkt mer å mer på det.

Ibland kan jag säga min lilla ängel men sen komme jga på mig sj att tänka att hanär ju faktiskt ingen ängel utan en människa, om du förstår vad jag menar.
    Så jag har börjat med gullunge ist, för annars tänker jag på de föräldrar som har änglabarn

• lemoira

Änglar är jättefina, och särskilt änglabarn!! Men min pojke är högst levande (tack gode gud!) och det känns knepigt att göra honom tíll en ängel.

• lurv

Nu är det länge sedan men en av mina grannar hade en underbart söt liten tös. Stora blå ögon och ett blont hårburr med korkskruvslockar. Hon såg verkligen ut som en liten ängel. Denna söta lilla tjej blev desvärre en ängel innan sin 5-års dag så nu passar jag mej väldigt noga för att använda den liknelsen även om den aldrig uttalas.

• mami84

Har också svårt att kalla min dotter för ängel sen jag hörde utrycket "änglabarn" här på FL. Jag tror faktiskt jag hade kallat min dotter för "min lilla ängel" men jag kan inte det. Jag tror inte att det skulle framkalla något dåligt men för säkerhets skull gör jag det inte. Knasigt egentligen då jag heller inte är särskilt skrockfull.

It's all about family
  • Amatea

Jag reagerar när jag läser att *vi har fått en ängel* i födelseannonser, blir förvirrad... vad menar de, finns inte barnet längre?

Svar på tråden Att kalla sitt barn ängel