Inlägg från: fenomena83 |Visa alla inlägg
  • fenomena83

Konvertera??

bara undrar en sak...

ni som har konverterat, var ni praktiserande kristna, kristna bara till namnet eller var ni typ ateister???

• fenomena83

jag undrade för jag är troende kristen och gift med en troende muslim, och hans släkt vill att jag ska konvertera...
    han själv bryr sig inte men det är ganska jobbigt för man känner ju sig inte riktigt accepterad så det tär ju på allting nu när vi har en son och allt...
    bara tanken på att konvertera för mig är omöjlig, för jag tror så starkt på det som står och på Jesus och jag fattar treenigheten och allting så jag ser ju liksom ingen anledning till varför jag helt plötsligt bara skulle ge upp, om jag nu fått allting förklarat för mig.
    det var därför jag undrade för jag undrade om nån som va troende kristen kunde konvertera men jag tycker att det borde väl inte gå egentligen för han man väl fattat treenigheten så är man ju kristen och då kan man ju inte bara säga helt plötsligt att man inte fattar den...
    lite luddigt men det är lite svårt att förklara.......
    äh skit samma

• fenomena83

alltså förresten jag menar att om man inte "får ihop det här med treenigheten" så kan man nog inte kalla sig för kristen.

• fenomena83

yara ----->
    min pappa är präst i svenska kyrkan så han har förklarat allting för mig väldigt fint och pedagogiskt. så det är klart att då är det ju lätt för mig men jag kan fatta att det absolut inte kan vara så lätt om man inte får det förklarat för sig så jag förstår ditt beslut till 100%.

Svar på tråden Konvertera??