• Sailor

Min son har blivit biten! Är det farligt??!

När jag skulle ta av min son kläderna och sätta på honom pyamas nu ikväll ser jag att han har ett skarpt bettmärke på axeln. Det är rött. Spår efter tänderna. Han har blivit biten på dagis helt enkelt. Min första fråga: Är det detta farligt?? Finns det risk för honom att drabbas av stelkramp?? Han är bara arton månader!
    Sedan undrar jag också vad ni hade gjort? Prata med personalen på dagis måste jag ju göra men jag tycker att det är helt sjukt att personalen inte märkt detta! De har dålig koll om de missar en sån här grej! Jag är helt hundra procent säker på att min son vrålade i typ tio minuter efter detta bett! Jag kan inte föreställa mig hur ont det måste ha gjort på honom!! Och ingen har märkt nåt! Vad ska man göra....!!

• Svar på tråden Min son har blivit biten! Är det farligt??!
  • Prinsessan Zelda

det är ganska vanligt att barn blir bitna på dagis. Min Adam har blivit det 2 ggr. det är inte alltid personalen kan se det dock. man ser ju inte vad varje barn gör varje sekund och ett bett sker snabbt. Och han kan mycket väl ha blivit ledsen, men inte kunnat säga varför. och man tar kanske inte av ett barn alla kläder för att se vad som kan ha hänt. det finns mycket saker att bli ledsen för på dagiset. Men tycker du givetvis ska prata med personalen. Finns det barn som bits mycket är det bra att de uppmärksammar när det hänt.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Sailor

Är du säker på att det inte är någon fara för stelkramp!?

• cityviola

Det är nog ingen fara med att ha blivit biten, han blöder inte och hade kläder på sig?
    Det är jättevanligt att barn bits, om ditt dagis förövrigt är bra så hade de säker informerat dig om detta om de vetat.

• Thaleia

Inte tror jag att det är ngn fara om det inte gått hål. Sen ska du självklart prata med personalen och det kan mycket väl ha varit så att dom visst hörde att din son var ledsen men inte förstod att det berodde på att han blivit biten. Det är rätt vanligt att barn bits då och då när dom är små och fortfarande saknar ett språk.

• Mizzz
    Sailor skrev 2007-10-19 20:02:39 följande:
    Är du säker på att det inte är någon fara för stelkramp!?
    Har han fått alla sprutor på BVC så har han väll fått vaccin mot det? (Kan ha fel)..
    Linus 2007-04-21
  • Sailor

Nu sover han så det känns dumt att riva upp honom ur sängen men det var liksom väldigt rött så jag tror nog att det har gått hål på huden.

• Sailor

Stelkrampsvaccin ger man senare så han är inte vaccinerad mot stelkramp

• Prinsessan Zelda

rött och märken blir det lätt. om det har gått hål är det tydliga sår. det är ganska ovanligt att det går hål. men är du orolig ring sjukrådgivningen.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Thaleia

Sailor:
    Det händer ofta att barn blir bitna (ibland går det även hål) men hitills har jag aldrig varit med om att dom fått en spruta mot stelkramp för det. Som ngn skrev - han har väl blivit vaccinerad på BVC?

Svar på tråden Min son har blivit biten! Är det farligt??!