• Sailor

Min son har blivit biten! Är det farligt??!

När jag skulle ta av min son kläderna och sätta på honom pyamas nu ikväll ser jag att han har ett skarpt bettmärke på axeln. Det är rött. Spår efter tänderna. Han har blivit biten på dagis helt enkelt. Min första fråga: Är det detta farligt?? Finns det risk för honom att drabbas av stelkramp?? Han är bara arton månader!
    Sedan undrar jag också vad ni hade gjort? Prata med personalen på dagis måste jag ju göra men jag tycker att det är helt sjukt att personalen inte märkt detta! De har dålig koll om de missar en sån här grej! Jag är helt hundra procent säker på att min son vrålade i typ tio minuter efter detta bett! Jag kan inte föreställa mig hur ont det måste ha gjort på honom!! Och ingen har märkt nåt! Vad ska man göra....!!

• Svar på tråden Min son har blivit biten! Är det farligt??!
  • Sailor

sannin pannisen
    det hade gått igenom huden där tänderna bitit. Alltså en del av tandmärkena var så röda att huden gått sönder. Var inte riktigt säker först hur djupt det var. Barnet måste dessutom ha bitit ovanpå kläderna, det är ju helt sansnlöst hårt bett som gått igenom kläderna.

• Sailor

Jompelinna
    Så vad är grejen med dig?? Min son somnade typ direkt när jag satt på honom pyamas o jag ville inte väcka honom o kontrollera. Tror du att jag säjer att det har gått igenom fast det inte har det eller??Men ja det har gått igenom!!!!!Men det är tydligen ofarligt sålänge det inte svullnar eller blir rött runt omkring. Gör det dig nån skillnad om det gått igenomhuden eller inte? Ändrar det ngt?

• vadskajaghetadå

ja det måste ha varit hårt.

min son blev biten i kinden och hade" bara" ett litet blåmärke där.
    det var en släkting till honom som bet som vi ofta träffar, men annars hade man ju vart lite orolig för att nåt annat abrn ska bitas igen.

det är ju viktigt att dom tar detta på allvar.

när träfar du dom nästa gång? på måndag? kan du inte skriva och berätta.

• Sailor

sannis pannisen
    Det var blått också över hela alltet. jag träffar dem på måndag, jo absolut kan jag uppdatera.

• Auris

Sailor skrev 2007-10-19 22:00:20 följande:

Åsa Kjde är tre fröknar varje dag men det är sant att en går hem tidigare varje dag. Oavsett det så måste de ha så pass mkt koll så att inte barnen skadas.Men vet du vad jag också tycker känns hemskt. Det är att även om de inte såg bettet så måste min son ha skrikigt som en stucken gris i minst tio minuter efteråt. Och ingen har bemödat sig med att ta reda på varför han skrek. Eller berättat det för mig. Det säjer någonting om deras engegemang.
    Det kan jag hålla med om. Om han blivit biten genom kläderna och är för liten för att berätta vad som hänt kan de ha missat bettet och trott att han bara trillat och slagit sig. Men då kunde de ändå berätta att han gråtit. Där måste jag säga att även vår personal har brister. Jag tycker ofta de berättar väldigt lite om hur dagen varit, om barnen slagit sig, bråkat eller gråtit etc.
  • dragona

Nu har jag inte läst hela tråden. Har han tagit alla sina vaccinationer? Om han har fått dom så har han ett gott skydd mot stelkramp.

• Sailor

Ja så var det då måndag idag. Imorse när jag lämna sonen på dagis berättade jag att han hade ett aggresivt bitmärke:OJ då sa fröknarna. De hade inte sett ngt sa de. Även om min son gråtit så länge som jag tror han gjort, nej de hade inte märk ngt. Då sa jag att man måste tvätta med sprit om det händer igen, har ni sprit sa jag. Ja svarade fröknarna.
    Så kom jag o hämta honom igen på eftermiddagen. Då visar fröken upp ett nytt bitmärke på sonens andra arm, djupt,!!!!! som gått igenom huden på två ställen. Tvättade ni m sprit direkt när det hände frågade jag, ja svarade fröken, med handsprit tillade hon (helt fel!).

Fatta sjukt att det händer två gånger i rad! Fröknarna sa att det inte var samma barn som gjort de två bitmärkena. Men ändå sa de att de inte hade en aning om att han ens blivit biten i fredags, hur kan de då veta det?? Ska fråga imorgon igen.

Är det ngn som vet vad ALSOLSPRIT används till???

• mammaistan

Min dotter blir biten var och varannan dag, dagislärarna, ursäktar knappt längre, dom gjorde i början, och nästan alla senaste gångerna hon blivit biten har det gått igenom, i ansiktet , i nacken på armarna på ryggen.
    Och det hette så vacket,, "Vi kan inte jaga alla barnen"
    "Just nu har vi en bitande och slående barngrupp"
    " Vi försöker stoppa"
    Min dotter har börjat slå hemma nu, hon e inte aggresiv av sig, och bits inte i normala fal me nu biter hon sin storebror, slår honom drar han i håret överallt. detta enbart för att han inte gör det tillbaka och hon hävdar sig kännr jag)

Jag har oxå fått höra på dagis att det mest är en pojke som bits dom säger inte vem, men vad jag förstår så har dom sagt till pojkens föräldrar VEM han biter,får dom det?

FÖr då anser jag att jag har lika stor rätt att få veta vilket barn som bits så mit barn ser ut som hackebiff.

Kan jag inte göra nåt?
    SKa jag bara gå efter deras kommentar?
    " vi har en bitande barngrupp, vi kan inte jaga dom"

Jag måste väl kunna begära att dom får banne mig ser efter barnen bättre?,
    Dom påstod oxå att han bets så fort han var i närheten och dom hann inte ta honom, men om dom nu VET att han bits kan dom inte hålla honom lite mer åtsidan?
    NÅT måst dom fasen göra..
    Jag är snart faktiskt inne på den linjen att anmäla dagis, ni skulle se hur min dotter ser ut.

Varit bitande i flera månader nu.
    blir ju stoooora ärr och hon lär ju sig att "hävda" sig på fel sätt.

/arg mammaistan

• Janice82

Måste bara berätta att det finns ju barn som biter vääääldigt hårt!

Min son blev biten förra veckan genom regnkläder&tjock jacka o det syntes tydligt att någon bitit!

Fast mig brukar dom alltid informera, o de jobbiga är att det ALLTID är samma unge som biter honom o hans mamma jobbar också på samma dagis så dom säger alltid att "de va inte så farligt", men jag ser ju själv hur jäkla ont det måste gjort varenda gång...usch o fy för barn som bits!

Svar på tråden Min son har blivit biten! Är det farligt??!