Inlägg från: Tilcha |Visa alla inlägg
  • Tilcha

Kattfoder - billigare=dåligt?

Vi köper Mjau torrfoder som är ganska billigt och sen får dem Hemköps burkmat ibland.

Har hört att torrfoder är bra för tänderna bland annat å burkmaten är bra för katterna får i sig mer vätska då eftersom de innehåller vatten. Däremot har jag hört att Whiskas e den sämsta burkmaten. Enligt tester iaf.

Å innan nån börjar protestera så kan jag berätta att jag inte kommer ihåg vart jag såg testet. Tror det var i en djurtidning eller Råd & Rön.

• Tilcha

Kan ju tillägga att mina katter mår alldeles utmärkt trots att de inte får fin zoomat.

• Tilcha
    timberhochmandie skrev 2007-10-20 23:50:57 följande:
    Synd att katterna gillar det då... :-/ Mina katter lever mest på torrfoder (Hill's) men när jag ska vara snäll eller så ger jag dem blötfoder. Då blir den ene helt till sig i trasorna medan den andra sniffar på slabbet (Hill's även det nu för tillfället) och väntar på att jag ska ge honom nån MAT.
    Jo några katter måste ju gilla Whiskas eftersom de fortfarande finns att köpa men rent näringsmässigt så var de sämst i testet. De innehöll mest "skit" om man säger så. =)
  • Tilcha

Har hört att man inte ska köpa för stora säckar med torrfoder som blir stående för länge för då försvinner fettet som finns i maten.
    Vi köpte en stor säck en gång å den blev alldeles mörk efter ett tag för att fettet från torrfodret trängde ut genom säcken.

• Tilcha

Mjau har oxå plastförpackningar.

MEn säg att det gäller bara de med papperssäckar då.

Svar på tråden Kattfoder - billigare=dåligt?