• pelagonia

Under overall ?

Om det är kallt ute..så undrar jag om det är för varmt med något fleece under overallen ? Finns det typ något underställ man kan köpa ?

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Svar på tråden Under overall ?
  • hoppsan87

inte en aning.. vi tänkte ha strumpbyxor (finns i färger som passar till killbebisar om man tycker det är femenint med strumpbyxor), de fungerar ju som långkalsonger.. :)

• silent

Om det är riktigt kallt tar jag på dottern en tjocktröja och långkalsonger, då behövs ingen extra overall :)
    Underställ ska finnas att köpa nånstans, min dotter har fått ärva ett jättefint underställ (tyvärr för stort ännu) men jag vet inte vars det är köpt.

• pelagonia

Tack..Ni som har typ långkalsonger, kan ni tipsa på några bra ? Har ni dessa under vanliga byxor som vi vuxna har ?

• Golvmoppen

POP:s ullunderställ är kanon bra. Räkte i vintras under vinteroverallen. Höst och vår har dottern detta bara under sina skalkläder. Smidigt och lätt, blir inte bylsigt så att de kan röra sig. Skulle det bli extremt kallt får man ta och lägga till ngn tröja och mjukisbyxa.

• pelagonia

Tack..är detta stället en hel dress liksom eller tvådelat ?

• Golvmoppen

Du köper byxa och tröja separat. Upplever att de är stora i strl., då ull är rätt töjbart.

Har 74/80 på dotterns sedan förra året och det har hon fortfarande. Har 80-92 i vanliga kläder.
    Har köpt 86/92 detta året, men det tältar hon i.

Finns i bodyvariant upptill 62/68.

Kostar 195:-/del, men det är värt vad enda kr.

• game set match

Stadium har ett underställ för barn som kostar 180 kr för båda delarna nu. Tror att det finns från storlek 86.

• Golvmoppen

TS: Det är inte de som du länkade. Har ingen dragkedja.
    Under Lager 1 finns de på bild, men inte i ull. Är bara polyester och de var mkt mindre i strl. Hade ett sådant set hemma o provade innan Ullseten hade kommit in.

• pelagonia
    Golvmoppen skrev 2007-10-20 21:18:05 följande:
    TS: Det är inte de som du länkade. Har ingen dragkedja.Under Lager 1 finns de på bild, men inte i ull. Är bara polyester och de var mkt mindre i strl. Hade ett sådant set hemma o provade innan Ullseten hade kommit in.
    Tack skall kika..
  • pelagonia

Skånetös = Vilken overall har du till din dotter ?

• Golvmoppen

Har fått ärva en vinteroverll dubbladragkedjor POP och sedan har jag köpt jacka o byxa i Reima.
    Hade Reimaoverll i vintras.

Har PoP:s vindoverall + skaljack+byxa.

• pelagonia

Skånetös = Tack för infon...är lite förvirrad över vad vi jag skall köpa till sonen..Tittade runt idag på overaller på Kappahl och Lindex men är inte förtjust i dem och dem kostar ändå ca 500. Men jag har fastnat för den overallen från POP som du nämde och tänkte buda på en ny på Tradera. Hur är dessa i str ? Bor du nere i Skåne ? Det gör jag..och vi har ju inte alltid vargavinter här nere..skulle det funka med skaljacka, skalbyxor och underställ vid typ 8-10 grader ute i vagn ?

• pelagonia

Skånetös = Är dessa overaller stora i str ?

• TUA

pelargonia: dom ull underställs overallerna är helt underbara! vi hade en förra vintern och har en även till i vinter,dom är rätt så generösa i storleken.

• pelagonia
    TUA skrev 2007-10-20 22:24:45 följande:
    pelargonia: dom ull underställs overallerna är helt underbara! vi hade en förra vintern och har en även till i vinter,dom är rätt så generösa i storleken.
    Menar du dem Skånetös rek ?
  • TUA

pelargonia: nej,jag syftar på den du hittat inne på tradera

Svar på tråden Under overall ?