• idali510

    Här samlas vi med lite för högt värde av prolaktin som vill bli gravida..

    Hej mina sköna bönor! Nu skans få höra en sak.

    När jag var 20 år fick jag reda på att jag hade för hög prolaktinhalt. Fick medecin och åt sen ett tag. Fick ner prolaktinhalten och 2006 (5 år senare) dök min underbara dotter upp ?

    Halten ökade efter det och jag fick äta mer och mer medecin. Bebis uteblev trots många försök. Fick veta av läkare att det inte skulle bli mer bebis, dels för att min kropp vägrade svara på behandling och dels av komplikationer från förlossning. Jag vägrade tro men 7 år gick av evigt knaprade av piller. Mensen kom som en klocka och hormonet vägrade gå ner. I april 2014 mådde jag pyton. Kräktes på morgonen, hade ont i brösten, var trött.. som alla andra månader. Sambon tvingade mig att ta ett test (som jag hade gjort så många gånger förr med tårar av besvikelse ). Denna gång tog jag testet och kastade det utan att kolla.. sambo kollade...jag var GRAVID!! Läkarna förstod inte. JAG förstod inte! Ångesten efter missfall och blod på papperet kantades av hopp.. 20150105 över 8 års väntan fick jag upp dotter nr 2 på bröstet ???????????? ge inte upp!

Svar på tråden Här samlas vi med lite för högt värde av prolaktin som vill bli gravida..