• Betty the Boop

en flaska vin,,,,trött på min sambo!!!!!

Är så trött på att min sambo alltid måste dricka alkohol på helgen,alltså även om inte jag gör det. Hur kul är det o dricka själv? Ett glas vin eller några öl är helt ok för mej, jag är inte nykteriskt. Men när vi har 2 små barn hemma blir det väldigt tröttsamt.
    Tycker ni det är ok att han dricker 1 flaska vin ( och när han väl har börjat tar han mera om det bara finns hemma) sent på kvällen, vilket gör att han är uppe halva natten o blir ju sen döseg dagen efter. Det är inte roligt tycker jag.
    Över reagerar jag? Eller hur är era män när det gäller alkohol??

• Svar på tråden en flaska vin,,,,trött på min sambo!!!!!
  • cityviola

Här hemma dricker vi aldig någonsin alkohol om vi inte har gäster eller så.
    Vi kan däremot gå ut med våra vänner och ta en drink eller så.
    Då utan barn!
    Min man hade inte haft det lätt om han gjort som din!
    Fråga varför han dricker - något kanske tynger honom.

• Betty the Boop

jo det kan man väl säga, vi träffades ju när vi var yngre o då festade ju han o hans gäng jämt, alltid till sent på natten. Så det kan man ju säga att han har.
    Givetvis har det blivit bättre när vi har fått barn, men jag hajjar ändå inte att man vill dricka så mycket själv liksom. Han tjötar ju så i telefon med nån kompis på natten.

• Miiiaaa

Tänkte först säga att du var orättvis och att det är helt okej, men en HEL flaska är inte ok!! Inte enligt mig iaf.

Vi kan visst dricka själva här hemma, men en hel flaska, nej där går gränsen. Innan graviditeten drack jag ofta en halv flaska på fredag och resten på lördag. Sambon dricker oftast öl, men bara ett par stycken...

Trist att sabba hela dagen efter!

• Eisa

en hel flarra är för mycket ju

• Trinity78
    Eisa skrev 2007-10-21 10:28:54 följande:
    en hel flarra är för mycket ju
    Det tycker jag också. 1-2 glas är okej men inte en hel flaska.
    Gravity always wins
  • Busflickan

Jag tycker att det är oki så länge sambon inte mår dåligt av det dan efter så får han bestämma själv hur mycket han dricker. Vi har inte barn än dock (bf 27/11 med första). Har alltid haft regeln hemma att han ska fungera dan efter och inte klaga för han har bara sig själv att skylla. D.v.s. om familj/vänner dyker upp klockan 10 nästa morgon så ska han orka med det. Klart att det kan vara oki att "supa" ibland men då ska jag veta om det innan och det får inte vara varje helg. På helgerna ska vi kunna umgås och göra saker ihop och då är det inte oki att han ska sova bort hela dan eller ligga i sängen och tycka synd om sej för att han valt att supa skallen i bitar. Oftast så brukar både han och jag ta ett glas vin/en öl eller så 1-2 gånger på helgen (dock så har jag givetvis inte druckit nu som gravid) och det ser jag inget fel med att göra även i fortsättningen.

• Moderaten
    Trinity78 skrev 2007-10-21 15:30:44 följande:
    Det tycker jag också. 1-2 glas är okej men inte en hel flaska.
    Det beror väl på hur mycket alkohol han tål?
    Du kanske blir mer berusad på 1-2 glas vin än vad han blir på en flaska.. och då är det mer ok pga mindre mängd?
  • Trinity78
    Moderaten skrev 2007-10-21 15:59:09 följande:
    Det beror väl på hur mycket alkohol han tål?Du kanske blir mer berusad på 1-2 glas vin än vad han blir på en flaska.. och då är det mer ok pga mindre mängd?
    Det handlar inte om vad man blir berusad på, det handlar om vad som är hälsosamt för kroppen. Om han känner ett behov av att dricka sig berusad varje helg så låter det som att han har alkoholproblem.
    Gravity always wins
  • Disan

Hmmm, om han dricker så att han blir berusad är det väl lite för mycket... Han kan väl dricka med måtta..? Har du talat med honom om detta?

Svar på tråden en flaska vin,,,,trött på min sambo!!!!!