Inlägg från: Betty the Boop |Visa alla inlägg
  • Betty the Boop

en flaska vin,,,,trött på min sambo!!!!!

Är så trött på att min sambo alltid måste dricka alkohol på helgen,alltså även om inte jag gör det. Hur kul är det o dricka själv? Ett glas vin eller några öl är helt ok för mej, jag är inte nykteriskt. Men när vi har 2 små barn hemma blir det väldigt tröttsamt.
    Tycker ni det är ok att han dricker 1 flaska vin ( och när han väl har börjat tar han mera om det bara finns hemma) sent på kvällen, vilket gör att han är uppe halva natten o blir ju sen döseg dagen efter. Det är inte roligt tycker jag.
    Över reagerar jag? Eller hur är era män när det gäller alkohol??

• Svar på tråden en flaska vin,,,,trött på min sambo!!!!!
  • Betty the Boop

jo det kan man väl säga, vi träffades ju när vi var yngre o då festade ju han o hans gäng jämt, alltid till sent på natten. Så det kan man ju säga att han har.
    Givetvis har det blivit bättre när vi har fått barn, men jag hajjar ändå inte att man vill dricka så mycket själv liksom. Han tjötar ju så i telefon med nån kompis på natten.

• Betty the Boop

Hej
    Jag upplever väl inte att han blir så värst lullig kanske , han tål väl mera än mej.
    Men ändå.
    Har inte pratat med honom om detta än men är säker på att han kommer tycker jag är löjlig.
    Jag blir irriterad på att jag måste göra allt då ju när han ligger och är seg halva dagen

• Betty the Boop

Hejsan!
    Min sambo tog upp det hela själv faktiskt i måndags när vi satt o fikade.
    Han tyckte inte det var värt att bli så seg dagen efter , och han sa att det är ju inte snällt mot mej och barnen.
    Blev jätteglad att han sa det.
    Så vi kom överens om att det blir ju mycket trevligare om vi nån gång delar på lite vin tillsammans istället och sen får det räcka med det. Istället för att jag går o lägger mej o han är uppe själv o dricker o kollar på film eller vad han nu gör.

Våra barn är 3 månader o 3 år, så det är ju fullt ös här hemma så ni kanske förstår att jag inte vill ha en degklump i soffan halva dagen

Svar på tråden en flaska vin,,,,trött på min sambo!!!!!