Inlägg från: Ciceli |Visa alla inlägg
  • Ciceli

en flaska vin,,,,trött på min sambo!!!!!

loliamom skrev 2007-10-22 20:19:27 följande:
    Jag skulle inte tycka att det var okej om min sambo drack alkohol varje helg!
    Öh, nähä? Varför inte? Är man konstig då eller? Jag dricker nog alkohol varje helg - det bästa som finns är ju "fredagsvinet" "The sound of Friday" liksom. God mat kräver gott vin. På fredagarna brukar vi laga nåt extra lyxigt, oxfilé med egen klyftpotatis och inte fan sitter jag och dricker läsk till maten då. Medan vi lagar maten brukar vi smutta på varsin fredagsdrink. På lördagen går vi ofta ut och äter med nåt gott att dricka till - vin, cider eller öl.
  • Ciceli
    loliamom skrev 2007-10-23 23:00:46 följande:
    Jag tycker faktist inte att det är onormalt men därimot lite tragiskt att det är så många människor som anser att alkoholen är en sån viktig del av ens liv! Att det är många som tar till det som "social grej". Jag skulle inte vara tillsammans med någon som drack alkohol varje helg, oavsett om man dricker ett glas eller en flaska. Som tur är dricker min sambo sällan alkohol :) Men alla gör självklart som dom vill!
    Vilken tur då att din sambo är så ordentlig - själv så njuter jag och min sambo av ett gott rödvin till en perfekt stekt oxfilé Snart åker vi till Sydafrika där vi självklart ska besöka alla vingårdarna. Skål!
Svar på tråden en flaska vin,,,,trött på min sambo!!!!!