• Gutegirl

Väger muskler mer än fett?

Ja, som Frågan i rubriken....

Krama Suri i hennes GB, allihop!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Väger muskler mer än fett?
  • Eisa

Beror på hur mycket muskler och hur mycket fett vi snackar om

• skorpionen80

fia sthlm skrev 2007-10-22 09:55:48 följande:

jo men det är väl klart att 1 kg muskel och 1 kg fett väger lika mycket.I kg sand och 1 kg bomull väger ju oxå lika mycket isf? Därför måste man väl se till volymen eller tänker jag fel?Frågan i ts är ju inte om 1 kg fett och 1 kg muskler väger lika mycket då är ju frågan onödig?Frågan är om muskler väger mer än fett, och samma mängd muskler och fett väger ju inte lika mycket?
    Ja, klart man räknar så. 1 kg av allt väger ju lika mycket, så så kan man inte räkna.
  • slangbella

Ja, en kubik muskler väger mer än en kubik fett.

Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker
  • fia sthlm
    skorpionen80 skrev 2007-10-22 10:15:28 följande:
    fia sthlm skrev 2007-10-22 09:55:48 följande: Ja, klart man räknar så. 1 kg av allt väger ju lika mycket, så så kan man inte räkna.
    Ok bra.
    Verkade bara som att flera? verkar räkna i KG?
    Eftersom flera skrivit att 1 kg fett och 1 kg muskler väger lika mycket, och det är ju rätt solklart att 1 kg och 1 kg väger lika mycket?
  • W W

lika mkt.. ett kilo är alltid ett kilo..

• slangbella

Självklart är ett kilo alltid ett kilo, men TS har varken skrivit om kg eller volym i frågan. Däremot tolkar jag att frågan ställts eftersom det alltid i diet/träningssammanhang brukar sägas att "muskler väger mer än fett" och med det menas att kroppens sammansättning blir annorlunda vid träning. Fler muskler bildas, fettet minskar och vikten kan bli högre/stå still, medan kroppsvolymen blir mindre.

Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker
  • skorpionen80
    IsDimma skrev 2007-10-22 10:32:43 följande:
    lika mkt.. ett kilo är alltid ett kilo..
    Just därför ställer man ju inte frågan så, utan i volym. Det är ju solklart att ett kg är ett kg... Jämför tex att mjölk är tyngre än vatten, då räknar man i tex liter. Hur mycket väger en liter mjölk jämfört med en liter vatten?
  • Blå Flygare

Är detta snadlådan eller??

• skorpionen80
    Blå Flygare skrev 2007-10-22 12:02:11 följande:
    Är detta snadlådan eller??
    Tyvärr tror jag inte det =/
  • Blå Flygare

Jag har mer musker än fett på kroppen, alltså väger fett mer! Men om jag är fet och har mer fett än muskler så väger fett mer än muskler. Å andra sidan är ett kg alltid ett kg, så det väger lika mycket?

Svar på tråden Väger muskler mer än fett?