Inlägg från: Niccisen |Visa alla inlägg
  • Niccisen

Snuttiz83's coola vänner

Finns här jag med

BF 4/6-08
  • Niccisen

Hehe f.d femmare Vilka veckor är vi nu då?

Jag går in i v. 9 på onsdag

BF 4/6-08
  • Niccisen
    Marayah skrev 2007-10-22 18:19:28 följande:
    Jag går oxå in i V. 9 på onsdag.  Är bara fin fint här.
    Vad bra Kul med nån som har samma dag... Jag har däremot rätt ont just nu, men ska på inskrivning imorrn så får väl frågas BM..
    BF 4/6-08
  • Niccisen

Också nyfiken på hur det gick för Emma..

BF 4/6-08
  • Niccisen

Nu har jag berättat för min mamma. Har verkligen undvikit det så länge som möjligt men jag ska bo hos henne när jag jobbar så det kommer bli omöjligt att dölja det. Hon blev väl inte direkt glad, men hon skrek inte på mig och skulle utesluta mig ur familjen, så jag antar att det gick bra. Över förväntan i allafall. Det enda hon sa var att hon tyckte jag var tvungen att göra klart utbildningen, vilket jag också tänkt, och att jag skulle försöka jobba upp föräldrapenningen.

Nu är det bara svärföräldrarna som inte vet, men sambon skulle prata med dem. Tror inte det blir nåt problem för de har frågat flera ggr...

BF 4/6-08
  • Niccisen
    Junior mint skrev 2007-10-25 13:18:17 följande:
    Niccisen - Bra att det gick över din förväntning Men varför trodde du inte hon skulle bli glad? Är det pga av att du pluggar?
    Hon har sagt att hon inte tycker att vi ska skaffa barn än... Att jag måste bli klar med utbildningen och ha ett fast jobb så jag får ordentlig föräldrapenning... Men jag och min sambo har ju diskuterat det här, och visst det kanske blir knapert, men det går.
    Sen tror jag att hon tycker att hon är lite för ung för att bli mormor. Hon kommer vara 45 när bebben kommer. Min sambos föräldrar har ju redan barnbarn och kommer inte reagera så... Däremot kommer de nog att tycka att vi ska gifta oss då de är religiösa, men det har vi ju diskuterat själva också, men vi har nog inte råd att gifta oss innan bebben kommer, men men det löser sig
    BF 4/6-08
  • Niccisen
    Junior mint skrev 2007-10-25 13:41:08 följande:
    Niccisen - Visst, allt löser sig! Jag tycker att det bara är dumt att vänta på det perfekta tillfättet att skaffa barn för det kommer aldrig, eller hur? Bättre att leva livet här och nu!Många gifter sig i samband med dopet, det är ju rätt gulligt Själv känns giftemål som något som borde göras snart. Vi hade en halv plan och att göra det snart, men med graviditeten nu så för det nog vänta. Man vill ju dricka champange på den stora dagen
    Vi har faktiskt också pratat om att gifta oss på dopet Men att ingen ska veta om det innan. Då kan man ju spara pengar och släkt och sånt som bor långt bort behöver bara komma vid ett tillfälle istället för två Men vi får väl se. Jag hittade en så fin bröllopsklänning för gravida så jag är ju sugen:-P
    BF 4/6-08
  • Niccisen
    plutt83 skrev 2007-10-25 15:58:03 följande:
    Jag går in i vecka 10 idag!! Vad stort d känns..Hoppas lill plutt vill stanna kvar där inne. 2 V kvar till vecka 12. Veckorna går snabbt!!! Våra svärföräldrar och föräldrar får vänta med att vi berättar nått tills om 1 månad ungefär. Mina föräldrar bor ju 100 mil bort och inte vill ju jag att hans föräldrar ska veta nått heller.. Det där med att gifta sig samtidigt med dopet var ju en brilljant ide för oss i så fall..men vi måste nog spara pengar då! jag vill ha ett stoooort bröllop!!! och vi ska ju till thailand nu i vinter så alla pengar kommer att gå dit nu.Trevlig helg på er tjejer!
    Hehe, jag skulle ju bo hos min mamma så då går det inte att dölja nåt
    V.10, det är stort, är det inte då det utvecklas från embryo till foster?
    BF 4/6-08
  • Niccisen
    Marayah skrev 2007-11-11 21:40:49 följande:
    Peppri: Jo de e synd för honom.. Men som tur e så bryr sej min sambo väldigt mycket om honom och kan skämma bort han lite ibland så de känns juh bra så. :) Tråkigt när en förälder inte inser va ett barn e värt. :DJunior mint: Ja fick inte lyssna på hjärtljuden när ja skrev in mej med sonen, men de e juh en annan kommun och tydligen har det blivit lite annorlunda riktlinjer nu efter fyra år. :P Ja det ska bli sååå roligt o se när magen kommer den här gången för förra gången syntes de knappt alls på mej. :PHar nå ischias(stavas de så?) eller nåt, jätte knäppt. Har ja suttit för mkt så får ja ont i rumpan. :/ Kan de vara att bebis liller och trycker på nån ner eller nått kanske? Ska iofs fråga BM på tisdag men kanske nån som haft liknande!?Nu ska ja fortsätta se Van Veteren. :)
    Vet inte riktigt hur du menar, men jag har ont från ena sidan av svanken, ner i rumpan och låret. Är det ungefär så du känner?
    BF 4/6-08
  • Niccisen
    Marayah skrev 2007-11-12 08:35:04 följande:
    Inte riktigt. Har två punkter på vardera sidan av rumpan som de känns på. :P
    Hehe okej, då har vi inte samma ont
    BF 4/6-08
  • Niccisen

Var på läkarundersökning idag och hon sa att jag definitivt var gravid I v. 11-12 och det stämmer ju bra då jag går in i v. 12 imorrn. Däremot var det en studerande med som också skulle känna och de ska ju lära sig så det fick väl gå bra...Men lite hårdhänt var hon.

BF 4/6-08
  • Niccisen

Peppri: Du är inte ensam om att inte ha fått ngn kallelse. En del landsting skickar inte ut dem förrän 2 veckor innan du ska dit och en del bokar det i samband med inskrivningen. Jag bor i Örebro, och här är det två veckor innan som gäller. Pratade med min BM igår och hon sa att har jag inte fått en kallelse i början på januari så ska jag ringa specialstMVC

BF 4/6-08
  • Niccisen
    Peppri skrev 2007-12-10 16:16:12 följande:
    Åh, vad härligt att få höra hjärtat!!! Det vill jag oxå! Nu går jag mest och väntar otåligt på kallelsen till UL. Jag tycker nog att det är lite märkligt att jag inte fått kallelsen än. Jag är ju ändå i vecka 16 nu och bm sa ul vecka 18! Vilket i och för sig är mitt i jul, så det blir väl lite senare. MEN KAN DE SKICKA KALLELSEN NÅN GÅNG SÅ JAG VET NÄR??????!!!!!!!!! Jag vill ju se den lill*!!! Är hemma ett par dagar från jobbet, för jag går en kurs på distans nu i december och passar på att göra det jag kan hemifrån. Så skönt att vara lite hemma och gå runt i vilka kläder som känns skönast. Och sitta här framför hyacinten och lukta, känner mig som Ferdinand Nästa vecka flyttar vi in i vårt radhus Vi har packat hela helgen och jag är helt slut. Men det ska bli så roligt!!
    Jag fick tiden nu i veckan, är också i v. 16. BM sa att jag skulle ringa specialstMVC i början på januari om jag fortfarande inte fått ngn tid, men så ramlade den in här hemma... En del ställen är bara riktigt sega
    BF 4/6-08
Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner