• Madge

Sommar/höst föräldrar i Jönköping 2007

Dags för ny tråd!

23/4 Jenny, 28 år, Ekhagen, 3:e barnet, Pojke född 22/4

11/5 4 feb, Hilda född 11/5

6/6 Bella, 31 år, Vättersnäs, 2:a barnet, Flicka född 10/6
    25/6 Skrymta (Malin), 26år, Huskvarna (Öxnehaga), 1:a barnet, Pojke född 25/6

12/7 Bellyboo (Isabel), 22 år, Österängen, 1:a barnet, Flicka (Julia) född 7/7

13/7 nasse01, 33 år, Forserum, 2:a barnet, Pojke född 13/7
    17/7 Annki72, 35 år, Vaggeryd, 5:e barnet, Flicka (Lilly) född 3/8
    20/7 Calylite, 23 år, 1:a barnet (Flicka)
    21/7 Jeaxx77 (Jenny) 30år, Rosenlund,1a barnet. Flicka (Vilja) född 30/7.

10/8 Madge (Ulrika), 24 år, Österängen, 1:a barnet, Flicka (Alice) född 2/8
    15/8 Tjodeloo (Anna), 30 år,Öster, Flicka (Selma) född 19/8
    15/8 Tempo (Anna), 30 år, 2:a barnet, Flicka (Lilly) född 15/8
    21/8 Snappi81 1:a barnet, 26år, Tokarp, Pojke (Linus) född 8/8
    21/8 mitapita71 (Marita), 35 år, Jönköping Öster, 1 ängel + en flicka (Towa) född 28/8

7/9 Ottisen (Ida), 25 år, Habo, 2:a barnet (Hedvig född 15/9)
    10/9 Marsbaby (Angela), 32 år, Jönköping, 2:a barnet. Elisabeth (Lisa) född 22/9.
    13/9 Katarina med Leon, 29 år, Vättersnäs, (pojke född 9/9)
    13/9 Belagonia (Petra), 27 år, Skänkeberg, 2:a barnet (flicka född 16/9)
    14/9 Småbarnsliv (Linda), 27 år, Liljeholmen, 3:e barnet Elias född 17/9
    14/9 Henrik 31 år, Lerhagen, 2:a barnet
    18/9 Kirran, 29 år, Vättersnäs, 1:a barnet Matheo född 7/9
    20/9 Ärtis05(Malin) 36 år, Öxnehaga, 2:a barnet. flicka (Lina) född 6/9
    23/9 Muppelina, 25 år, 1:a barnet, Emma, född 22/9
    24/9 3e på g, 34 år, Lekeryd, 3:e barnet, Mimmi föddes 9/10

1/10 Nilwa (Åsa), 27 år, Torpa, 2:a & 3:e barnet (Maja & Molly) födda 18/9
    11/10 Inåå, 31 år, Bankeryd, 3:e barnet, Misa-Mi född 30/9
    15/10 Mussebus 30 år, Huskvarna (Har ett änglabarn sen tidigare så egentligen blir det barn nr 2)

Lite statistik:
    17 tjejer
    7 killar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-10 09:31:33:
    Fikatråden! www.familjeliv.se/Forum-11-239/m25390278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-30 18:34:27:
    Ny träfftråd!www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28316724.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 08:40:07:
    Nya träfftråden igen!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28316724.html

• Svar på tråden Sommar/höst föräldrar i Jönköping 2007
  • skrymta

Marsbaby trist att ni inte kunde men så är det ju ibland,precis ses nästa termin .Skönt o va igång med huset?

Katarina m Leon o Matteo ja får göra det men annars så kan jag ta med glögg o diverse som blev kvar imorron,ska på sjukhuset o få tensapparat,knas hehe man behövde ingen när man var gravid men nu.

• Marsbaby

Katarina - vi har kollat med 6 banker (eller var det 5...) och vår bank låg klart sist. Mycket underligt. Vi sparar mellan 5-6 000 på att byta bank och det är ju ändå pengar! Nu fick vi en helt ok deal så det är bra!

• Moll

Tjenis!

Lade in ett fint kort från fikat hos skrymta idag på min sida, check it out om ni vill! Fångade inte tomtefotograferingen på kort dock, kamerans batteri tog slut, men det var en succé att sätta bebisarna i tomtekläder och ta kort på dom...INTE. Hysteriskt roliga kort blev det nog!

Muppelina o Marsbaby; Tack för grattis! Det är verkligen jättejättejättejätteROLIGT!

Skrymta; Så otroligt fint pyntat ni hade det! Tack för idag, det var roligt att ses igen. Hoppas också att vi inte väckte Johan alldeles för tidigt...

Katarina; Tack så jättemycket för skjutsen! Pepparkakorna kom hem säkert igen.

• Katarina m Leon o Matteo

Skrymta, nej, ta inte med något till mig, jag lämnade med flit .
    Har du fortfarande så mkt problem med ryggen alltså? Usch vad jobbigt!

Marsbaby, ja, det är otroligt vad olika banker kan erbjuda olika.. Vi bytte faktiskt bank i våras för att vi kände att vi kunde få bättre service.

Bellyboo, jag vet inte ens om jag sa det men jag är verkligen jätteglad för er skull och hoppas såklart att ni vinner hela balunsen! Om man kan nätrösta får du hojta till för då ska jag hjälpa till!

Har pysslat i hop en sida med klänningar nu men så upptäckte jag att Vickan plockat bort min FTP så nu måste jag ladda ner en sådan *suckar*.

• skrymta

Katarina m Leon o Matteo ja nu är jag så less på den här ryggen o på sjukhuset vet dom inte vad dom ska hitta på.så det här ska tydligen funka så hoppas på det

• smurfliten

Hej allihop!

Idag har jag varit ensam med alla tre kidsen igen.. Mamma kom vid 13-tiden så då fick jag hjälp - skönt! Men det har gått jättebra förutom att Maja blev hur ledsen som helst en gång.. Hon låg i köket och jag skulle gå och hämta Molly.. Emma satt vid bordet och åt.. När jag gick ut ur köket gjorde Emma något med Maja och jag vet inte vad.. Maja skrek helt hysteriskt.. Kände mig som världens sämsta mamma som lämnade en bebis med en 2,5åring men vad gör man när man inte kan bära alla bebisar på en och samma gång?! Usch, kommer ta med mig Emma så fort jag går nånstans men det fungerar ju inte i längden heller.. Var livrädd att hon skadat henne men hon verkar vara OK och jag hoppas att det inte blir något mer med det.. Usch, hemskt var det iaf!

Tror inte Emma fryser, hon har sällan pyjamas.. Det är rätt varmt i hennes rum.. men jag brukar lägga på en filt iaf..

Nu ska vi försöka få Emma i säng och sen bada småfisarna, det gillar dom.. Min snälla mamma hjälpte mig att griljera skinkan idag, inte för att jag äter men det luktar gott!

Hej så länge!

♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • Katarina m Leon o Matteo

NU hoppas jag att mina bilder på klänningar håller på att tuggas upp på www. Jag blir jätteglad om ni vill kolla och tycka till.. Vilken klänning skulle vara finast på mig i Rom nästa år?
    www.katarina.wanselius.net/brollopsklanningar.htm
    Längst ned på sidan är lite olika hårsmycken som jag lurar på, tyck till!

• smurfliten
    katarina: klänning nr 10 är ju sååååå fin! Det var min absoluta favorit! Nr 4 var också jättefin, likaså nr 7.. Av hårsmyckena gillade jag nr 1 bäst! Men det beror ju på hur man har håret, då kan ju alla passa på sitt sätt!
    ♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • skrymta

Katarina m Leon o Matteo hjälp va många fina!! 6:an fastnade jag för men fanns många fina hmmm svårt val du har framför dig.
    Hår grejerna var verkligen häftiga o annorlunda.beror ju lite på håret o klänningen. nr 1 eller 3 var fina.annorlunda med nr 3 den skulle jag nog valt,kanske för att om jag nån gång skulle gifta mig så lutar jag ju verkligen åt svart klänning

Svar på tråden Sommar/höst föräldrar i Jönköping 2007