• Anonym (Ajajaj)

HEMSKA hemorrojder..

Är gravid i v 35, har sånna problen nu med hemorojjder.. FY sjutton så ont det gör!! Ajajaj.. Det spelar ju ingen roll vad jag gör! Ligger/sitter/står. Vad göra? Finns det fler som har det som jag?

• Svar på tråden HEMSKA hemorrojder..
  • Anonym (rojden)

Hade som du,fruktansvärt ont. Salvor stolpiller och-faktiskt-ett riktigt varmt bad. Badet gjorde underverk hoppas du har badkar hemma. Kram

• Anonym (Ajajaj)

Anonym (rojden): Fick du bort sat-tygen sen då? Ja jag har faktiskt badkar, fick tipset av en sköterska att man ska försöka ligga ner å ha benen i 90 graders vinkel å fötterna på ngt. För då avlastar man rumpan. Så brukar göra så i badkaret, jätteskönt!

• Anonym (rojden)

Anonym (Ajajaj) skrev 2007-10-23 17:45:53 följande:

Anonym (rojden): Fick du bort sat-tygen sen då? Ja jag har faktiskt badkar, fick tipset av en sköterska att man ska försöka ligga ner å ha benen i 90 graders vinkel å fötterna på ngt. För då avlastar man rumpan. Så brukar göra så i badkaret, jätteskönt!
    Nu har jag vaknat! Jodå,jag fick bort eländet tillslut! Tog bara några dagar när jag börjat med salvan. Senare i graviditeten kom dom tillbaka,men då var jag snabb med salvan så då gick det fortare. MEN,att hemorrojder kan göra så ont. Det var smärta på hög nivå! Lycka till nu och bada på!
  • Anonym (Ajajaj)

använder salvan xyloproct (tror d stavas så)för fullt, hjälper nada so far hur lång tid tar det innan den bör hjälpa? får nå bryt snart tror jag. ja det är ju bara att vara utan sex då också, inte visar jag mig nu för sambon.. han skulle ju avlida fler där ute som lider?

• Anonym (Jag med)

Jag hade precis som du med barn nummer tre. Till slut uppsökte jag läkare för jag hade inte kunnat sitta eller ligga skönt på över en vecka. Mediciner hjälpte inte och jag kunde knappt röra mig till slut. Läkaren bara kollade och sa sedan att "den där tänker jag inte ens röra, du får åka till kirurgakuten och skära upp den". Så det gjorde jag. Var en fruktansvärd upplevelse eftersom kirurgen tyckte att jag inte behövde bedövning (!!!) men efteråt var det underbart. Han skar upp den och tryckte ut allt blod och alla koagler som lagrats inuti hemorrojden.

• Anonym

Jag led, och lider än tyvärr (3 år efter förlossning). Har varit hos läkare men enligt honom lider jag inte tillräckligt (va fan vet han om det egentligen?)
    Har du superont tycker jag du ska gå till någon och kolla upp det. Det kan bli inflammerat och behövas operation omgående.

• Anonym (Plommonpaj)

Hade problem långt innan jag blev gravid. Då jag vände mig till vårdcentralen sa de att 'först när den (hemorojden) är stor som ett plommon som trillar ut kan vi diskutera att göra nåt åt det'. Har på egen hand jobbat med det o blev kvitt det värsta men nu under graviditeten är det tillbaka. Och värre än innan. Tips: drick MKT vatten. Bli aldrig förstoppad/hård i magen. Håll rent!! Motionera om/när du kan; ökad blodgenomströmning hjälper. Och så xyloproct. Och TJATA på vården; du är väl skattebetalare? Du har rätt t hjälp! Good luck!

• Anonym (J)

Har hört att kyla ska vara bra, att dom drar in hemoreojderna... så ett tips är: duscha kallt i rumpen och som sagt, ring VC och be att få stolpiller och salva utskriven!

• Anonym (Ajajaj)

ja jag ska stå på mig! vägrar att ha det såhär!!! haft sååååå ont i natt

• Dodisens mamma

åh lider med dig..haft så oxå. håll rent, proemera massor, olja in med barnolja, och drick mycket vatten.

• Anonym (Ajajaj)

Dodisens mamma: försökt med d mesta känns det som känns som att det förstör graviditeten. man kan inte alls njuta när man bara har ont

• Anonym

Min syster hade en hemorrojd som gjorde skitont efter förlossning. Vårdcentralen nonchalerade henne bara tills hon sa att det gör ondare än att föda barn, då kollade de upp det. Vill inte skrämma upp dig, men, läkaren som opererade henne sa att hon hade kunnat bli dödssjuk om hon gått längre med den. Stå på dig hos läkaren!

• Anonym (Ajajaj)

puff puff

• Anonym

säger som jag sa i en annan tråd om hemorojder... potatismjöl ska vara bra

• Anonym

Hade också hemorrojder under graviditeten som gjorde ont, kliade, blödde...

Xyloproct hjälpte mig, vette17 hur många tuber Xyloproct har gått åt, men det var det enda som hjälpte!!

• Anonym (Ajajaj)

önskar att Xyloproct hjälpte mig med, igår blödde hemorrojd-j*keln hela dagen då hade ja inte ens varit på toa.

• Anonym

Du borde nog gå och träffa en läkare, det finns bättre stopiller och salva än den receptfria på apoteket. Onödigt att gå o lida när det finns medicin!

Svar på tråden HEMSKA hemorrojder..