• taksi

Förlamad av epidural?

Jag pratade med en narkosöverläkare i förrgår utifrån att jag blev "förlamad" i ena benet under själva förlossningen och sedan hade domningar i två månader efteråt. Hon berättade att under dom mängder av år hon jobbat med EDA (det var så många att ajgi nte ens brydde mig om att komma ihåg det) och dom tiotusentals kvinnor som har fått det sen hon började jobba där, så hade EN person bestående men i form av att hon ibland fick domningar i ena benet. Det är rätt liten risk att få bestående problem med andra ord.

Om man väljer EDA och blir "förlamad" under förlossningen, så berättade hon att man ska be att få träffa narkosläkaren igen så att dom kan backa katetern, eftersom det ofta beror på att toppen av kateterns sitter lite snett åt den sida man legat på. Man kan också testa att ligga på motsatt sida en tid för att se om den kommer rätt.

Jag kände mig jättelugn efter at tha pratat med henne! Tyckte dessutom att det var en otroligt bra smärtlindring, som jag gärna vill ha igen till nästa förlossning.

Svar på tråden Förlamad av epidural?