Inlägg från: Suzisuze |Visa alla inlägg
  • Suzisuze

Förlamad av epidural?

Lite intresserad av inlägget av Ladylovelylock. Förstår inte vad hon menar på när hon talar om droger?
    Hmmm... det går bra att föda utan ngn bedövning, men oxå med lättare hjälp av akupunktur eller lustgas. Läkare finns ej i förlossningsrum i sverige om de inte behövs. Föder man hemma är det precis som på sjukhus, med en barnmorska på plats.
    Och en telefon till ambulans för ALLT kan hända. Man e inte alltid så säker bara för att man tror sig veta hur en drömförlossning ska gå till.
    Respekt till er som vill ha olika bedövningar , som e relativt pålästa om dessa olika hjälpmedel. Som sagt, vi bor inte i djungeln, som tur e. Man kan få hjälp av sjukvården med en human , kanske rätt smärtfri förlossning-utan för at vara mindre kvinna för det.

• Suzisuze

Ok Lady... med en stor portion ironi ( förstår att du ännu inte fött barn- eller är gravid?) så säger jag bara "good luck"

Säger inte att sweden är världens bästa föda barn land--men jag tackar å tar emot den ofta eminenta vård vi kvinnor erbjuds.
    Förresten, lustgas rules. Att missa lustgasen är ju som att säga att man inte gillar solen om våren

• Suzisuze

Jag menande inte på att vara elak , men eftersom det verakr ligga nån jäkla prestige i att föda au naturel (utan ens lustgas typ..), under en buske eller ngt-.. så tycker jag att man ska tänka sig för. Det är ju knappast så att sjukvården är uppbyggd av idioter till män som vill se oss kvinnor lida igenom förlossningen.
    ALLA ska få välja de de tror passar dem bäst, men jag är tacksam för det stora utbud av olika smärtstillande- hjälpmedel inför förlossningen. Hur påläst jag än var å hade betat igenom alla spännnande böcker om andning osv så vet man inte hur man reagerar när ens livmoder börjar jobba på att få ut ungen...Vissa märker knappt av det förrän de ska krysta, andra känner av det 2 dygn innan barnet ser dagens ljus....
    Själv får jag INTE ta EDA av läkarna påg en ryggoperation, men e tacksam för både lustag, akupunktur m.m.
    Så för att knyta tillbaka till tråden så tycker jag att alla skräckhistorier om förlamningar e bara skit.... som sagt- finns större risker med att leva än med att ta EDA.

Svar på tråden Förlamad av epidural?