• Allram

Vad är det mest romantiska din kille gjort för dig?

Som ämnesraden lyder: Vad är det mest romantiska din kille gjort för dig?

Min nuvarande sambo lyckades med en ganska enkel handling få mig alldeles varm i hjärtat när vi varit tillsammans i drygt tre månader. Detta glömmer jag aldrig.
    Vi hade distansförhållande i början (jag från Stockholm, han från Uppsala) och jag låg hemma med magsjuka. Det var fotbolls VM och han som älskar fotboll satt hos en kompis i Uppsala och kollade någon match när han fick veta att jag var sjuk.
    Han frågade om jag ville han skulle komma men jag sa "behövs inte".
    Dryga timmen senare ringer han och säger: "Du får komma och låsa upp porten till mig".
    Då hade han struntat i matchen, satt sig på första bästa tåg från Uppsala för att åka till mig i Stockholm när jag var dålig.
    Som sagt; glömmer det ALDRIG. Det är det sötaste någon någonsin har gjort för mig :)

Kom igen och ös på med era egna historier nu tjejer!

• Svar på tråden Vad är det mest romantiska din kille gjort för dig?
  • MiAmor

överrakskat mig med en weekend i paris på min födelsedag (jag visste inget förrän samma dag vi skulle åka ) + friade på toppen av eiffeltornet.

• Jompis

Åh, romantiska killar gillar jag! Min sambo skickade blombud till mitt jobb (jag jobbar i affär) efter vår första dejt och frågade om jag ville göra om det. Jag var tvungen att läsa upp det i kassan för alla kunder. De aploderade.
    Sen brukar han plocka blommor till mig och skriva hur mycket han älskar mig.

Jag smälte vi d första buketten. Nu har vi 2 barn och har bott ihop i 6 år.
    Min älskade pojkvän!

• Juliasmamma

När min nuvarande och jag träffades bodde jag på åland och han i stockholm. Jobba natt på hotell. Varje gång han kom för att hälsa på stannade han på mitt jobb hela natten för att hålla mig sällskap och hjälpa mig få fram frukost till alla hotellgäster :)

• Allram

MiAmor: wow, vilken överraskning! Då har ni samma kärleksstad som mig och min sambo ;) Han friade dock innan vi åkte till Paris men sen fick jag en guidebok i present och orden; "Planet går om två timmar så vi har lite bråttom". Paris är underbart! :)

• Lishon

Vi hade förr en handgräsklippare som vi kämpade oss igenom tomten med. En sommar var gräsmattan full med vita små söta klöverblommor. När mannen klippte gräset sparade han ett stort klöverhjärta till mig som han skulpterade med gräsklipparen.

• Bluescreen

Han har gjort massor av saker...

* Skickat blommor med bud
    * köpt med sig blommor
    * skickar söta och roliga MMS
    * Han bjöd mig på utlandssemester för att jag behövde komma bort
    * köper jättefina saker som jag behöver (ny dator etc.)
    * suttit en hel dag och gjort en spelfilm med våra semesterbilder och romantisk musik.
    * bjuder ut mig titt som tätt.
    * överraskar med presenter.
    * bjuder mig på hotell till helgen, helt onödigt för det är bara 2,5 mil hemifrån men vi får äta middag i lugn och ro på kvällen samt mysa i relaxavdelningen och äta frukostbuffé!
    * skämmer bort mig med uppmärksamhet.
    * säger hela tiden att han älskar mig och min son.

Plus säkert massor av saker som jag glömt bort!!

• Allram

Bluescreen: Vilken lista! Jag vill höra mera! (blir så glad över dessa historier) :)

• Irme

Skickat rosor med bud
    skrivit en jättefin dikt till mig

Fast att han flyttar ända från Australien till Sverige för att bo med mig är nog det mest romantiska...

• Bluescreen

Sen är det ju småsaker också som man inte tänker på... att han säger att jag är vacker när jag vaknar på morgonen med håret på ända, osminkad (eller i alla fall smink i hela ansiktet) och luktar död bäver ur munnen. Enkla saker, som att han kramar mig när jag står och diskar, står ut med att jag har dåliga vanor (röker), köper godis till mig när jag mår dåligt och står ut med att jag har ett sjuhelvetes humör.

Svar på tråden Vad är det mest romantiska din kille gjort för dig?