• Allram

Vad är det mest romantiska din kille gjort för dig?

Som ämnesraden lyder: Vad är det mest romantiska din kille gjort för dig?

Min nuvarande sambo lyckades med en ganska enkel handling få mig alldeles varm i hjärtat när vi varit tillsammans i drygt tre månader. Detta glömmer jag aldrig.
    Vi hade distansförhållande i början (jag från Stockholm, han från Uppsala) och jag låg hemma med magsjuka. Det var fotbolls VM och han som älskar fotboll satt hos en kompis i Uppsala och kollade någon match när han fick veta att jag var sjuk.
    Han frågade om jag ville han skulle komma men jag sa "behövs inte".
    Dryga timmen senare ringer han och säger: "Du får komma och låsa upp porten till mig".
    Då hade han struntat i matchen, satt sig på första bästa tåg från Uppsala för att åka till mig i Stockholm när jag var dålig.
    Som sagt; glömmer det ALDRIG. Det är det sötaste någon någonsin har gjort för mig :)

Kom igen och ös på med era egna historier nu tjejer!

• Svar på tråden Vad är det mest romantiska din kille gjort för dig?
  • pezz
    Allram skrev 2007-10-24 10:52:32 följande:
    Som ämnesraden lyder: Vad är det mest romantiska din kille gjort för dig? Min nuvarande sambo lyckades med en ganska enkel handling få mig alldeles varm i hjärtat när vi varit tillsammans i drygt tre månader. Detta glömmer jag aldrig. Vi hade distansförhållande i början (jag från Stockholm, han från Uppsala) och jag låg hemma med magsjuka. Det var fotbolls VM och han som älskar fotboll satt hos en kompis i Uppsala och kollade någon match när han fick veta att jag var sjuk. Han frågade om jag ville han skulle komma men jag sa "behövs inte". Dryga timmen senare ringer han och säger: "Du får komma och låsa upp porten till mig". Då hade han struntat i matchen, satt sig på första bästa tåg från Uppsala för att åka till mig i Stockholm när jag var dålig. Som sagt; glömmer det ALDRIG. Det är det sötaste någon någonsin har gjort för mig :) Kom igen och ös på med era egna historier nu tjejer!
    blev varm utav att bara höra det
  • Victorius

Min fästman friade till mig på ett hotell i Köln, då vi hade bilat dit över en weekend, helt oväntat och bara efter 4 veckors dejtande...
    Han sa: Jag älskar dig, du är den underbaraste kvinnan jag någonsin träffat och jag kan inte leva utan dig, vill du gifta dig med mig? Och så började hans tårar rinna ner för kinderna!

• AngelOfLove

1. När han friade
    2. När han sa att han ville bilda familj med mig och leva resten av sitt liv med mig
    3. När han sa: "Min älskade Louise. Det ska vara du och jag tills den dag vi förs i graven, men jag tror inte att det kommer att vara slutet för dig och mig. Vår kärlek kommer aldrig dö. Bara för att våra kroppar dör så betyder det inte att våra själar inte alltid kommer att älska varandra förevigt, min älskade."

• Aless79

Det var när min kille bjöd med mig på spa på alla hjärtansdag! Det var jätte mysigt, Det kom behövligt kan man säga.

• Verkligen

Jag trodde först inte att min kille gjort nåt för mig, men så tänkte jag lite. Första året vi var tillsammans så bjöd han på mig 3 veckor till serbien och kroatien.
    Sen gör han vardagliga fina saker, som att köpa min favvotidning eller favvogodis, eller laga mat som jag tycker om.
    Just nu ligger jag med en jobbig hosta och har hostat blod hela natten och han gick upp 2 inatt och kokade te och höll om mig och tröstade mig. Det är lite romantiskt..Att han tar hand om mig på det sättet...=)

Vad du än tycker så tycker jag tvärt emot...
  • Meli

Min man är superromatisk, så hanhar gjort mycket, dagit semester åt mig, jag visste inget, och sen tagit ut mig i skogen med världens mysigaste grillmiddag.

Men det sista var nog frieriet.

DÅ hade han kommit överens med min kompis, så jag trodde att jag skulle ut med henne. Då ville hon bjuda, och vi gick till finaste stället i Malmö. När hon går på toa, så går hon egentligen hem och min sambo kommer in istället med 10 enorma rosor. Vi har en underbar middag och sen närhan så på toa sätter han sig istället på knä och friar. Inte nog med det, han har, av min mormor, fått hennes förlovningring, en ring som jag alltid beundrat pga den enroma diamanten, + att den funnits i släkten länge, och alltså har ett stor affektionsvärde för mig.

Efter middagen har han bokat ett mysigt hotell med champagne, bubbelbad och rosenblad i sängen. Han har, utan att jag märkt det, packat med ALLT jag behövde för en natt borta.

Min gullige man, önskar att jag var lika romantisk.....

• Allram

Ååå va romantiskt Meli! Man borde samla ihop alla dessa fina historier och hylla männen istället för att kasta skit på dem som så många gör ;) Det finns verkligen många underbara killar och män därute och vi som lyckats fånga dem ska verkligen vara lyckliga och vårda kärleken! :)

• msmurphy
    destino skrev 2007-11-28 16:11:17 följande:
    glömde nästandå han säger till dottern att hon skall sägaPAPPA ÄJSKAJ MAMMA!!!!
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH
  • pezz
    Allram skrev 2007-11-30 10:52:00 följande:
    Ååå va romantiskt Meli! Man borde samla ihop alla dessa fina historier och hylla männen istället för att kasta skit på dem som så många gör ;) Det finns verkligen många underbara killar och män därute och vi som lyckats fånga dem ska verkligen vara lyckliga och vårda kärleken! :)
    håller med
  • gosgroda

Första gången han gjrde mackor åt oss hemma hos honom.
    han skar mitt bröd så det blev hjärtformat och dekorerade tallriken med små hjärtan av ex gurka mm

Svar på tråden Vad är det mest romantiska din kille gjort för dig?