• Soon2be

Värd skit?

min sambo har precis suttit i möte på soc ang sin dotter och umgänge med henne. på mötet får han höra att vårt gemensamma barn tilltalas som "det" "den där" osv. exet frågar också hur han kan krypa ner i samma säng som mig varje kväll osv.

egentligen har jag ingen fråga utan mer ett konstaterande, hur kan mamman tro att jag ska orka behandla hennes barn med moderskärlek när hon lär flickan att inte respektera mig eller mitt barn?

hon får gärna tycka illa om mig, men måste det uttalas? jag avskyr henne, men har ändå vänt mig till henne för råd om mitt egna barn?

är man inte värd något som styv/bonus förälder?

*mycket trött och besviken*

• Svar på tråden Värd skit?
  • nika

Det låter som hon är bitter över uppbrottet och svartsjuk.

Påhoppen är nog menade att såra din sambo mer än något annat. Du och ert barn är nog bara ett (effektfullt) vapen för det. Det är inget försvar men troligtvis är förhandlingen om vårdnaden så upprivande för henne att hon slår vilt omkring sig med ord.

Förhoppningsvis är det en övergående fas. När en överenskommelse har träffats kommer hon förhoppningsvis att lugna sig. Fortsätt att vara vänlig men begränsa kontakten till vad du orkar utan att säga något du (inte) :) menar...Hitta orken att inte bemöta henne på hennes nuvarande nivå. Sänk dig inte dit.

Om inte för många hårda ord har utväxlats nu när det är "akut" så kanske det finns vilja från båda håll att samarbeta längre fram. Jag vet att det kan vara svårt men försök att i ditt sinne separera barnet från mamman så mammans beteende inte färgar din syn på barnet.

• danne o aleex

Det är inte kul när man inte blir respekterad ,
    har samma problem med min sambos ex.
    Jag är bara skit och borde försvinna enligt henne ungefär.

Som bonusförälder är man inte skit enligt mig.
    Som min syvpappa har varit MIN pappa och min biologiska
    aldrig varit där .

Man behöver inte älska varann men man kan respektera!

Svar på tråden Värd skit?