• Cheera

EDA+krysta

Jag hade riktiga pinvärkar som gjorde att jag inte fick sova ett smack. Nästan 2dygn efter att värkarna börjde så la dom in mig med EDA (var öppen nästan 2cm då). Förlossningen tog 4 timmar allt som allt. Hade krystvärkar i 8 minuter, förlösande BM trodde det skulle ta en timma så hon försvann ut genom dörren när jag var fullt öppen så att jag skulle få krysta ifred (dottern var inte riktigt nersjunken). Men 8 minuter och jag bara "tröck" när jag kände att jag behövde det. Krystvärkarna kändes ingenting jämfört med pinvärkarna

• Cheera

Pinvärkarna...ja, vad ska man säga. Det kändes som om att någon satt fast mig i ett skruvstäd och tvinnade åt allt vad dom kunde. Visste inte alls vart jag skulle ta vägen. Magen och ryggen brann som eld och ja...ont gjorde det så in i norden!
    Men inget hände där nere. Allt som hänt under två dygn var att jag öppnat mig inte ens 2 cm.

Krystvärkarna kändes som om att jag hade ett behov av att göra nr2, typ. Kan jag säga att det var behagliga värkar utan att låta konstig? Och att jag liksom kände att jag vela trycka NER nånting. Antar att det var EDA:n som gjorde att krystvärkarna inte kändes så mycket.

Planerar att få EDA denna gång också. Men att den funkade sist behöver ju inte betyda att den funkar denna gång, tyvärr.

• Cheera

Som jag förstått det så är pinvärkar, värkar som inte leder nånvart eller nåt sånt.

• Cheera

Jag hoppas att EDA.n ska funka denna gången också. Men man kan ju inte alltid räkna med att det blir som sist. Allt beror ju på kroppens sinnesstämning, narkosläkaren och så.
    Han som satte EDA:n på mig var jätteduktig även om han hade lite svårt att få dit den

• Cheera

Annis22:
    Ja men visst! *minnesbild* Kom på nu att det sved där nere när jag krystade. Frågade t.o.m BM om inte ena blygdläppen kommit i kläm för det sved så
    (Kan tillägga att hon kollade på mig som om att jag vore tokig )

Svar på tråden EDA+krysta