Inlägg från: Jeanette1986 |Visa alla inlägg
  • Jeanette1986

EDA+krysta

jag tyckte att krystvärkarna kändes som när man är riktigt risig i magen och har djävulsk kramp. edan tog inte bort smärtan alls för mig. min son låg med pannan först så han ville inte komma neråt så det slutade med sugklocka.
    jag krystade i 1,5 timme ungefär så sugklockan va verkligen en lättnad. jag fick hjälp av barnmorskan så jag sprack inte ett dugg.

• Jeanette1986

kan tillägga att när edan fungerade så va den fantastisk!! jag blev bedövad direkt och det gjorde inge ont alls när läkaren satte in den. men de va jpobbigt när benen vek sig hela tiden när jag va uppe och gick. undrar du nåt mer får du gärna skriva i min gästbok :)

• Jeanette1986

Stora Gosan skrev 2007-10-27 00:12:17 följande:

Eller, nu tror jag jag får ihop det...Du hade EDA som hjälpte under öppningsskedet, men den gick ur inför krystningsskedet...?Stora Gosan skrev 2007-10-27 00:10:49 följande:
    sorry att jag va otydlig :P jag hann ha edan ganska länge, 10h innan sonen föddes och han låg som sagt med pannan först så de tog lång tid för mig att öppna mig och för honom att glida neråt, förmodligen därför jag fick så ont igen. men edan hjälpte iaf 5h tror jag, då va det jätteskönt. hoppas att det jag skrev blev lite tydligare...
Svar på tråden EDA+krysta