Jag har tre marsvin, och jag delar alltid upp allting i tre när jag ger dom frukt och grönsaker, just för att det inte ska bli bråk. Likadant så har jag två stycken vattenflaskor, så att det ska finnas.. kanske något att skaffa, om du aldrig sett henne dricka vatten?
Mitt ena marsvin gillar att slicka på fingrarna, och då händer det ganska ofta att hon råkar bita till utan att det är direkt meningen.
Förut hade jag ett marsvin som bet, men han mådde inte bra och blev sämre med tiden, så det slutade tillsist med avlivning. (hade stora sår på kroppen mm)
En kompis jag har har också ett marsvin som bits, och han går varken ihop med andra marsvin eller accepterar att hon håller honom. (han har bitit sönder hennes ena marsvins öra)
Det är svårt det där, men håll koll så att hon verkligen mår bra, för marsvin brukar ju i regel inte bitas.
Säger detsamma om husen, de ska ha varsitt (helst) hus i buren dygnet runt. Något annat vore grymt, eftersom de använder husen som tillflykt och ser som en trygghet om det är något som skrämmer dom. Att inte ha hus för att de blir skygga tycker jag är fel...