Varför klä sin pojk i tjejkläder????
Leoella skrev 2007-10-26 07:41:00 följande:
Eva och Nadjas mamma skrev 2007-10-26 06:53:51 följande:
Därför att ALLA barn (och vuxna) kunde få bli nöjda och känna sig "hemma" om inte könsindelade kläder fanns!Minoriteten barn som idag känner sig ledsna/obekväma/utanför för att de gillar "fel" färger, "fel" kläder eller har "fel" intressen för sitt kön - tänk vad skönt om de fick SLIPPA känna så!!Eller??
Jojo, men hur ska vi få bort det då? Det är en jättelång procedur och man måste börja ändra på de personer som kan tänkas bli förebilder för barnen. Alltså måste vi rensa bland barnprogrammen och det mesta som visas för barn på tv. Det är oftast tv-programmen som bildar förebilder för barnen. Sen måste vi vuxna börja klä oss i unisex kläder eftersom de äldra barnen vill vara som de vuxna och småbarnen tar efter de äldre barnen.Därför att ALLA barn (och vuxna) kunde få bli nöjda och känna sig "hemma" om inte könsindelade kläder fanns!Minoriteten barn som idag känner sig ledsna/obekväma/utanför för att de gillar "fel" färger, "fel" kläder eller har "fel" intressen för sitt kön - tänk vad skönt om de fick SLIPPA känna så!!Eller??
Jag känner att allt detta besvär är väldigt, väldigt mycket besvär för nåt som egentligen inte är ett så stort problem.
Och jag som vuxen kommer att fortsätta att klä mig feminimt eftersom jag passar bäst i det.