Inlägg från: Bempa |Visa alla inlägg
  • Bempa

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

morotsland skrev 2007-10-29 13:43:16 följande:
    bempa: "Vad blir skillnaden om vi alla är ett "enat kön""Vadå ett enat kön? Alla kvinnor idag är ju inte likadana och alla män är inte likadana. Enda skillnaden är ju att de individuella skillnaderna skulle kunna vara mer varierade och inte styrda av vilket kön man råkar ha. Sen kan du ha så mycket klänning du vill, bara alla andra har möjligheten att göra som de vill utan att styras av gamla fördomar.
    Men vad kan vi göra som är roligare om vi alla kan ha o göra allt? Vi kan det idag också, men det kanske inte alltid passar sig?
    Jag hoppas verkligen att alla kan göra det dom vill trots kön.
    Mitt drömyrke var förut att bli officer, men tyvärr klarade jag inte fysiken...Jag ville alltså ha ett "manligt" yrke, ville bara tillägga detta.

Det enda jag skrivit om är kläder, inget annat. Är det verkligen så farligt om vi fortfarande är lite uppdelade då det kommer till det?
  • Bempa
    Linny skrev 2007-10-29 14:12:28 följande:
    jag tycker det sorgligaste är att barnkläder (oavsett färg) borde vara slittåliga och lätta att röra sig i. Men kläderna på tjejavdelningen är oftast inte speciellt slittåliga och sitter tajt och är svåra att röra sig i, medan killarnas är helt annorlunda.
    Absolut, att jag håller med dig där, men det är en helt annan disskussion

(grrr, jäkla tjejkläder som ska vara figursydda trots att dom är 12 månader...)
  • Bempa
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-10-30 15:25:44 följande:
    Om kläderna spelar roll så vill jag hellre ändra på faktumet att de spelar roll än på själva kläderna.
  • Bempa

Oj, lever denna fortfarande

Jaja, vi är olika, men jag står givetvis fortfarande för mina åsikter

• Bempa

Min son har rött, tom nåt rosa, men jag tycker att gått till överdrift, det är allt jag menar. Såg nån tråd här för ett tag sen, som skrev riktigt bra, ska se om jag hittar den igen...

• Bempa
    Tant Greta skrev 2007-12-11 13:57:24 följande:
    Bempa är en kvinna.Vad vet jag om hon har en trippande kvinna som partner...
    Nä för här trippar maken i högklackat o förkläde eftersom han oftast står vid spisen eller håller i dammsugaren.
    Själv jobbar jag som officer, o skjuter mest o bäst!!!
    Talar jag sanning nu...
  • Bempa

Spatacus, jag behandlar alla med samma respekt, varesig dom är klädda som "vanligt" eller inte. Men då jag själv har en bekant som verkligen propsar på att killen ska kunna ha allt, klänning mm, så har jag reagerat o undrar om det är barnets val?! I detta fallet, så var väl inte pojken så lycklig över det valet, o det jag menar med att det gått till överdrift är just att det faktiskt finns en hel del föräldrar som ska sticka ut huvudet, för att allt ska vara så jäkla jämnställt o det har gått till överdrift.
    Jag är kvinna o jäkligt stolt över det. Män o kvinnor ÄR olika, så varför måste vi ha allt likadant?!
    Där det skulle behövas mer jämnställt hamnar ibland i bakgrunden bara för att det ska vara lika för alla med allt. Men så är det inte! Män är fysiskt starkare än kvinnor. Det kan vi heller aldrig ändra på, o gör det verkligen nåt???

Så dom som klär sina pojkar som flickor, visst gör det, men vi som inte gör det är inte sämre för det!!!

Sa jag förresten att mina kids just nu leker mamma. pappa, barn. Killen är mamma, o flickan o dockan är hans bebisar.
    Tjej kör i väg på sin motorcykel...

• Bempa
    morotsland skrev 2007-12-11 13:36:07 följande:
    bempa: Vem är det som vill att alla ska vara lika? Du eller jag?
    Ja inte är det jag iaf. Jag vill att man ska ha samma rättigheter vilket kön man än har, men kläder, nope..
  • Bempa
    Tant Greta skrev 2007-12-11 14:59:32 följande:
    Fan,vad jobbigt att trippa runt i högklackat...
    Ja, fast han vet att om han klagar så får han smisk!!!
  • Bempa
    Myran H skrev 2007-12-11 15:01:07 följande:
    ...och för att jag enligt uppgift är "fysiskt starkare än kvinnor", så bör jag ha, vad? Kostym, overall? Och min son bör inte ha rosa, för då ser man inte att han kan komma som en ångvält och brotta ner en? Eller......mysteriöst, mysteriöst, så man blir snurrig.
    Nu blev jag ännu mer snurrig...

Du förstår säkert vad jag menar!

Vadå, är inte alla kvinnor precis likadana
  • Bempa
    Tant Greta skrev 2007-12-11 15:13:13 följande:
    Å det anser du vara ett straff?
    Nja, inte när det är så där härligt smisk, men "SMISK" det är mindre kul...
  • Bempa
    Tant Greta skrev 2007-12-11 15:22:17 följande:
    *lämnar tråden sakta&osynligt*
    Du är aldrig osynlig
  • Bempa
    Beckah82 skrev 2007-12-20 17:08:37 följande:
    Mina stackars SÖNER trivs jättebra i sina TJEJ-kläder stackars stackars barn
    Tja, den andra bilden tycker jag är för mycket! Dom andra var ganska ok iaf
  • Bempa
    indelta skrev 2008-01-19 22:16:53 följande:
    Så om en kille ska ha rosa måste det vara en pike?? Makalöst. Suck.
    Ja, kanske skulle du läsa vidare...
  • Bempa

Nu har den här disskussionen hållt på i 3 månader snart o vi kommer ju ingenstans. En del tycker si o en del tycker så.
    Mina barn är väldigt självständiga, dom är modiga o dom accepterar andra hur dom än är. Men det betyder inte att sonen tar på sig en klänning, förutom till maskerad då
    Jag lär mina barn vett o etikett. Jag lär dom också att man kan ha vad man vill, att man kan älska vem man vill osv.
    Det handlar inte detta om, men det har blivit lite så, o vi som inte anser att killar behöver ha "tjejkläder" har fått försvara oss på olika sätt, vilket känns väldigt trist.
    Jag är inte en sämre förälder än någon annan.

Beckah du skriver att det är fel på föräldrarna som har barn som mobbar, är du verkligen seriös???

Nu mobbar inte mina barn, men många gånger beror det på mycket, tråkigt att du skyller föräldrarna för det.

Jag tror att dom flesta gör så gott dom kan!
    Jag tycker givetvis att det är åt helvets fel att barn o vuxna blir mobbade, o givetvis beror det inte på den mobbade.

• Bempa

Nu har den här disskussionen hållt på i 3 månader snart o vi kommer ju ingenstans. En del tycker si o en del tycker så.
    Mina barn är väldigt självständiga, dom är modiga o dom accepterar andra hur dom än är. Men det betyder inte att sonen tar på sig en klänning, förutom till maskerad då
    Jag lär mina barn vett o etikett. Jag lär dom också att man kan ha vad man vill, att man kan älska vem man vill osv.
    Det handlar inte detta om, men det har blivit lite så, o vi som inte anser att killar behöver ha "tjejkläder" har fått försvara oss på olika sätt, vilket känns väldigt trist.
    Jag är inte en sämre förälder än någon annan.

Beckah du skriver att det är fel på föräldrarna som har barn som mobbar, är du verkligen seriös???

Nu mobbar inte mina barn, men många gånger beror det på mycket, tråkigt att du skyller föräldrarna för det.

Jag tror att dom flesta gör så gott dom kan!
    Jag tycker givetvis att det är åt helvets fel att barn o vuxna blir mobbade, o givetvis beror det inte på den mobbade.

Den här tråden stänger om några dagar, o jag kommer inte längre än så här. Jag har sagt vad jag tycker.
    Over and out!

• Bempa
    Beckah82 skrev 2008-01-22 18:18:04 följande:
    ABSOLUT är det föräldrarnas fel när små barn är mobbare. Vem annars?!Jasså du menar med andra ord att du lär dina barn:"Kära barn, ni ska acceptera folk precis som de är. Man får vara hur man vill och ha vilka kläder man vill.-Mamma jag vill ha en rosa kjol-Nej min son, rosa kjolar är för flickor, det är självklart bara alla andra som får vara och se ut hur de vill, inte ni mina barn"
    Min son skulle aldrig be om en klänning eller liknande, så jag behöver inte ta den disskussionen med honom

O, ja hur svårt det än må vara för dig att förstå, så är mina barn öppna för allt, men bara för det så visar jag inte honom en kjol tex o säger
    -Titta här vilken fin kjol, den kanske du vill ha?
    Han har aldrig varit intresserad.

Enda gången jag blivit retad som barn, är när jag haft på mig konstiga kläder! Min mamma har en väldigt speciell stil.
    översittarfasoner, vad ska det vara bra för?
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????