• Pannkakan

    Tårttråden - Livet på ett tårtfat - Bildtråd Nr 3

    Välkommen till Tårttrådens bildtråd, del 3.
    Den är för bilder av alla de tårtor och all den sockerkonst som Tårttråden producerar.
    Alla kommentarer och frågor ges/ställs i vanliga tråden, denna tråden är enbart för bilder och ev. info om bilden såsom material, fyllning osv.


    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är -ligt välkommen in i stora tråden.


    .: Man gör det man kan... Och det man inte kan lär man sig. :.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 00:37:26:
    Tårttråden - Livet på ett tårtfat - del 8 ----> www.familjeliv.se/Forum-11-240/m26260981.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-21 16:01
    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i stora tråden, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter.
  • Svar på tråden Tårttråden - Livet på ett tårtfat - Bildtråd Nr 3
  • Hygea

    Sådär...
    Min nya tårta som inte alls ville.. buää.. Allt gick sönder..
    Men men.. Tobleronemousse, jordgubber, blåbär o lite marsan. Fick tyvärr köpa bottnar då jag trodde jag hade allt hemma men icke.. Äckligt, men men.

    Det ska föreställa landet, vi ska dit idag för första ggn med min syster o hennes fästman.


    ~ Linnéa -041010 & Isaac -070812 ~ Mina barn, mitt allt...!
  • fru fogeby

    premiär för mig i nya bildtråden då..

    2 st minitårtor som ska var till 2 tjejer som fyller 4 år.

    ljusa bottnar fyllda med jordgubbsfromage och skögsbärsgrädde spacklad med grädde och täckt å dekorerad i sp.
    beställning minitårta 1 minitråta 1 

    beställning minitårta 2 minitårta 2    hoppas dom inte slåss om vilken färg dom ska ha

  • VB78

    Finns ett litet bidrag från mig med i mitt galleri!
    Nån vänlig själ som vill lägga in bilderna åt mig?

  • Evalina

    www.familjeliv.se/krypin/evalina/gallery/phpvs16kj.jpg

    www.familjeliv.se/krypin/evalina/gallery/phph80imd.jpg

    www.familjeliv.se/krypin/evalina/gallery/phpxuniqy.jpg

    www.familjeliv.se/krypin/evalina/gallery/phpzmhgvu.jpg

    OLIVERS 1 ÅRS TÅRTOR...veckig o skrynklig men det fick duga, alla blev gröna av avund. hi hi

    tårta 1 fylld med: dumlekräm o apelsin mousse. spacklad med choklad fyllning.

    tårta 2 fylld med dumlekräm o äpple mousse. spacklad med choklad fyllning o dumlekräm blandat.

  • Catti

    SP + Persikomousse...


    Mmf + Dumlekräm + Apelsinmousse


    Mmf + Lemoncurdgrädde + Passionsfruktfromage


    Mmf + Dumlekräm + Jordgubbsmousse


    SP + Cappucinomousse


    SP + Hallonmousse

    Jag är nybörjare men jag övar och ger inte upp...
    ♥ A♥ L♥ F♥ S♥ IN MY HEART!!!
  • fru fogeby

    så, NU är ÄÄÄÄNTLIGEN alla tårtor klara..*piuh* stog i 1,5 timme å bara spritsade på gräset!
    sen fick jag idétorka såd et fick bli några tråkiga blommor. hoppas bestälaren är nöjd ialf.

    ljusa bottnar fylld med jordgubbsfromage och dumlefluff spacklad med grädde och täckt å dekorerat i sp och kristyr. skylten är i fp.
    stubben är en blandning av sp/mc

    beställning(till samma person som ska ha minitårtorna)  prov 216.jpg  prov 217.jpg

  • Solaika
    Tårta till en kompis syster. Ljusa bottnar med kokos o lime. Kvisten är (ska vara) japansk lönn och filuren kallas visst Tofu
    Tårta till en kompis syster. Ljusa bottnar med kokos o lime. Kvisten är (ska vara) japansk lönn och filuren kallas visst Tofu. (Inte jag som gjort dessa filurer)
    Andra tårtan, samma lika. Körsbärskvist. Blommor o Tofu är gjord i FP. Tecknen säger grattis på japanska.
    Andra tårtan, samma lika. Körsbärskvist. Blommor o Tofu är gjord i FP. Tecknen säger grattis på japanska.
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Vicka81
     

    Helgtårta... bara för att...

    MMF, ljusa bottnar, vit chokladmousse, hallonmousse, spacklad med mörk choklad-"kladd". dekorationer i mmf och fp
    LOVISA 23/4-07
Svar på tråden Tårttråden - Livet på ett tårtfat - Bildtråd Nr 3