• Pannkakan

Tårttråden - Livet på ett tårtfat - del 8

Det är jättekul att det hela tiden kommer så mycket nya ansikten. Då samma frågor tenderar att ställas om och om igen ber vi vänligen, men bestämt, att alla nya läser igenom "Guide till Tårttråden" ordentligt första gången.
    (Du måste vara inloggad för att läsa) 

Då Tårttrådens tempo är högt och för att ingen ska missa någon av de fina tårtor som görs bör man lägga in bilder av sina alster i Tårttrådens bildtråd

För inspiration eller bilder av tidigare tårtor:

FL-galleriernas tårtor efter kategori 

Googels bildsök
    Bäst resultat hos Google får du om du gör sökningen på engelska.
    Cakes + ”ämnesord”, men pröva gärna på svenska med.

Många funderingar kring livsmedel hittar du svar på hos Livsmedelsverket

När man gör tårtor finns det inga måsten, det viktiga är att man har roligt.
    Det finns inga verktyg man bara måste ha, utan behoven varierar från tårta till tårta.
    Följ din egen budget och smak. Det finns (nästan  ) inga rätt eller fel.

Snälla - prata inte beställningar och betalning i tråden.
    Dels så riskerar ni att få en varning då om inlägget blir anmält, då det kan räknas som reklam, men även för att försäljning från icke livsmedelsgodkänt kök är emot livsmedelslagen.
    Viktiga länkar -

För er som saknar en länk, så finns den i "Guide till Tårttråden"
    .: Man gör det man kan... Och det man inte kan lär man sig. :.
  • Svar på tråden Tårttråden - Livet på ett tårtfat - del 8
  • Catti
    klarabellako skrev 2007-11-10 22:53:13 följande:
    tack för era svar
    Så lite så, lycka till. Du kan se några tårtor i mitt galleri gjorda med mmf och sp..  kolla även tårttrådens bildtråd för inspiration
    ♥ A♥ L♥ F♥ S♥ IN MY HEART!!!
  • JFL
    rayalott skrev 2007-11-10 22:09:18 följande:
      la inte in den i kylskåpet.... ska man det?? la den i plastpåsar, o plastburk.blir så himla inspirerad av alla er!!
    Kul att den blev bra. Nej du gör helt rätt, låt den ligga framme.
    Smurfan 81 skrev 2007-11-10 22:12:11 följande:
    JFLJa, de är ju ganska söta ändå de där hjälpredorna! Har faktiskt inte haft ont förren jag gick till sjukgymnasten för att tigga till mig en plats på vattengympan. Hon tyckte jag var så mjuk och vig att jag inte ficik nån plats, men sen hon var där och klämde har jag haft ont! Det var 1,5 vecka sen nu... kanske borde ringa henne igen...
    Ja de är bedårande
    Ja ring henne, så kan du inte ha det. Åtminstone borde du få gå på vattengympan.
    Gyllyan skrev 2007-11-10 22:32:40 följande:
    JFLJag gör nog så att jag tar ett tunt lager grädde, för att inte botten ska lysa igenom och sen spritsa runt så jag är säker på att gelen inte rinner iväg. Jag tänkte göra gelen av jordgubbssaft för att få lite smak på den, då blir den visserligen rosa men det gör inget. Nästa gång ska jag kolla efter den som du tipsade om.
    Ja gör så det blir bra.
    ღTårtJennyღ
  • josefsmamma
    rayalott skrev 2007-11-10 10:14:20 följande:
    hej! kanske någon av er kan hjälpa mig... har för mig att jag sett en steg för steg beskrivning på hur man gör en bebis i dopklänning...som ligger o vilar på tårtan. Men jag hittar den inte. finns den nån stans eller har jag blivit galen??tack på för hand!!
    aiwendil har den på sitt bildgalleri
    one happy camper
  • FrippeFripp

heej alla!! nu är vi äntligen hemkomna efter helgen ;P
    Tårtan blev en succé som vanligt eheheh men väldigt stoor. vi var fem st som åt varsin stoor bit, sen var nästan hela kvar! tur att sambon har en tacksam mormor ;P mager, så hon kan behöva lite (läs mkt) tårta.
    Hon blev överlycklig.

Ska försöka slänga in en bild, lyckas aldrig här på fl men på noggen gåre kanonbra..hmm ska se om de går.

Har ni haft en bra bakhelg i tråden?
    varit borta sen igår mitt på dan, och nu får man pejja för de, typ hundra sidor att läsa igen =) heheh men de är kul.

VB78 skrev 2007-11-09 14:11:28 följande:
    vart är bilden?Måste vi vänta tills efter helgen ?åker du ensam eller finns det nån med osm kan hålla tårtan?Trevlig helg!
  • Hygea

Varning för känsliga!!

Jag vill ah lite tips o ideer, hehe, jag ska göra en snopptårta.
    Ska nämligen på sexparty den 17:e så tycket det kunde vara lite roligt. Hehe. Lite tips är välkommet!! Gärna i gästboken då jag ska sova nu o ni skriver som galningar här inne.
    Men typ hur jag ska göra håret, om jag bara ska göra en snopp eller en kropp med en snopp på..
    Haha väldans mkt snopp här...

Sry.

Natti!

~ Linnéa -041010 & Isaac -070812 ~ Mina barn, mitt allt...!
  • Ankmor
    Smurfan 81 skrev 2007-11-10 22:12:11 följande:
    JFLJa, de är ju ganska söta ändå de där hjälpredorna! Har faktiskt inte haft ont förren jag gick till sjukgymnasten för att tigga till mig en plats på vattengympan. Hon tyckte jag var så mjuk och vig att jag inte ficik nån plats, men sen hon var där och klämde har jag haft ont! Det var 1,5 vecka sen nu... kanske borde ringa henne igen...
    Ursäkta om jag "lägger mig i", men det är ju när man har ont och är mjuk/vig som man behöver vattengympan - för att hålla sig mjuk/vig + arbeta bort det onda.
    Fattar inte hon det? Knäppt
    Ring genast på måndag! Du behöver ju det! Lycka till!
  • eileme84
    Hygea skrev 2007-11-10 23:48:45 följande:
    Varning för känsliga!! Jag vill ah lite tips o ideer, hehe, jag ska göra en snopptårta. Ska nämligen på sexparty den 17:e så tycket det kunde vara lite roligt. Hehe. Lite tips är välkommet!! Gärna i gästboken då jag ska sova nu o ni skriver som galningar här inne. Men typ hur jag ska göra håret, om jag bara ska göra en snopp eller en kropp med en snopp på.. Haha väldans mkt snopp här... Sry. Natti!
    Haha you gooo girl
  • Ankmor
    Hygea skrev 2007-11-10 23:48:45 följande:
    Varning för känsliga!! Jag vill ah lite tips o ideer, hehe, jag ska göra en snopptårta. Ska nämligen på sexparty den 17:e så tycket det kunde vara lite roligt. Hehe. Lite tips är välkommet!! Gärna i gästboken då jag ska sova nu o ni skriver som galningar här inne. Men typ hur jag ska göra håret, om jag bara ska göra en snopp eller en kropp med en snopp på.. Haha väldans mkt snopp här... Sry. Natti!
    http://images.google.se/images?hl=sv&q=penis+cake&gbv=2

annars kan du ju göra en jättestor tårta
    http://cdn-9.vtourist.com/1235339-Sex_Museum-Amsterdam.jpg
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Eddiesmamma

huh.. nu Har jag fixat med dumlefluff som får stå över natten..
    Är rädd för att colan kommer stelna i grädden Eller hur blir det?

Tror ni att det passar ihop med att ha andra lagret med grädde med hallonsylt i (Är löjligt förälskad i grädde med hallonsylt )

Imorgon ska jag göra farsdag/födelsedags tårtan..
    Täckt med vit sp och med svart sp ska jag göra ett handavtryck...
    Min pappa är nämligen expert på att "råååka" gå ut o meka med bilen i ljus tröja för att sedan dyka upp med svarta handavtryck mitt på kulmagen
    Är det inte en fiffig o personlig idé *fniss*

I've been through hell, now show me heaven!!
Svar på tråden Tårttråden - Livet på ett tårtfat - del 8