• masg

Sova på mage

Hej, här är en till men en Alice som vill sova på mage, eftersom det var enda sättet att få henne att sova bra på dagarna sa bvc att om jag tittar till henne så var det ok på dagarna Så det har hon gjort sen hon var knappt 2 månader hon är nu snart 5 mån, innan sov hon bara på mig och vaknade när vi la ner henne eller somnade till bröstet på sidan och vaknade alltid efter en !/2 timme som längst.
    Läste att man tror att de lätt blir för varma då det sover på mage och då kan de tro att de är tilbaka i livmodern och slutar att andas... så jag klär henne i bara body och en tunn filt. Hon sover så gott på mage...ofta 2-3 timmar på dagen och jag kollar henne inte alls så ofta nu...börjar bli trygg i att ha henne sovandes på mage på dagen.

På nätterna sover hon på sidan med en hoprullad filt framför och en bakom som trygghet...tror att det hindrar henne från att vakna av sina ryckningar. Skulle också viöja att hon fick sova på mage på natten men är lite feg....undrar vad kostar ett andningslarm att köpa resp att hyra,nån som vet?

Tycker att du ska prova på dagen om du vill så länge.
    Kram Maria

Svar på tråden Sova på mage