• Eliva

Skapa fotoalbum på nätet - bästa leverantör?

Nästan alla fotofirmor erbjuder ju idag att man kan skapa hela fotoalbumet och trycka upp direkt. Men vilken firma är bäst? Inte nödvändigvis billigast, bra kvalite till bra pris? Någon som kan tipsa mig?

• Svar på tråden Skapa fotoalbum på nätet - bästa leverantör?
  • jmmm

vi har inte gjort just fotoalbum, men framkallat bilder via önskefoto i sölvesborg, varit nöjd. likaså när vi framkallat via korthuset i lund.
    De ligger ett otohäfte som väntar på ett par bilder till o sen framkallning hos önskefoto faktiskt

• Sess82

Jag beställde visserligen bara vanliga foton från ett ställe som heter www.ifolor.se. Såg att de även har olika storlekar på album man kan be dom trycka upp. Vill du ha ett album med bara en bild per sida så finns det 24-sidors för 69kr. Billigt och bra tycker jag.

BF april 2008
  • TigerLily

Favoritar denna tråd då jag oxå e nyfiken på vilken som e bäst. Har sett en massa på nätet, allt från 24 sidor upp till 200 tror jag det va. Ska beställa flera st för alla foton jag tagit, både på barnen och annat. Hoppas jag inte blev OT nu. Tycker de stora A3-böckerna är finast, och givetvist med HÅRD pärm, så att det blir som en riktig bok. Ska ha en bild på varje sida.

• Eliva

Jag har nu installerat/testat de flesta olika firmor. Problemet är inte priset utan att möjligheterna att påverka utseendet på sidorna är så begränsat på de flesta tjänster. Man kan inte lägga in text alls eller där man vill ha den. Bilderna får bara vara i en viss storlek och/eller på en viss position.

Igår kväll beställde jag tillslut från en spansk firma som heter Hoffman som på dessa punkter är bäst (tycker jag). Priset något högre men då får man en stor fotobok (30*25), ordentlig pärm och massor av möjligheter till att utforma fotoboken precis som man vill.

Leverans om ca 2 veckor. Ska bli spännande att se resultatet.

http://www.hofmann.es/en/

• TigerLily
    Eliva skrev 2007-10-28 11:07:31 följande:
    Jag har nu installerat/testat de flesta olika firmor. Problemet är inte priset utan att möjligheterna att påverka utseendet på sidorna är så begränsat på de flesta tjänster. Man kan inte lägga in text alls eller där man vill ha den. Bilderna får bara vara i en viss storlek och/eller på en viss position.Igår kväll beställde jag tillslut från en spansk firma som heter Hoffman som på dessa punkter är bäst (tycker jag). Priset något högre men då får man en stor fotobok (30*25), ordentlig pärm och massor av möjligheter till att utforma fotoboken precis som man vill. Leverans om ca 2 veckor. Ska bli spännande att se resultatet.www.hofmann.es/en/
    Fina pärmar var det, men hittade tyvärr ingen som såg ut som en "vanlig" bokpärm, dessa var mer personliga typ. Det där om att bilderna bara får vara i en viss stl..var det så på alla firmor? Jag har nämnligen beskurit de flesta av mina bilder... vore ju trist om det inte gick att få med hela bilder då ju. För jag behöver inte ha någon plats för text, utan vill ha en renodlad bok med bara mina bilder i.
  • Eliva

TigerLily> Man kan ha "vanliga" pärmar oxå, de har massor av olika varianter. Att de visar att man kan ha egna kort på pärmen tror jag är för att de är ganska ensamma om att erbjuda den tjänsten.

Men ska du bara ha ett kort per sida kan du nog beställa från de flesta sidor. Jag har sökt en tjänst där man kan "klippa och klistra" ihop kollage osv på varje sida. Vi har nog lite olika behov du och jag.

Jag sökte runt lite igår och tror tjänsten se.foto.com/ verkade billigast för enklare album som det du efterfrågar. Googla annars på fotopärm så fick man en massa resultat.

• Sess82

Vill bara säga att www.ifolor.se har bara fotoböcker där man har en egen bild på framsidan... De har böcker med hård pärm eller spiralbunden bok. De har olika antal sidor/bilder man kan välja mellan för ett väldigt bra och överkomligt pris tycker iaf jag.

BF april 2008
  • TigerLily

Har kollat de flesta firmor nu och fastnade för www.myphotobook.se     eller om det är .com? Men deras böcker är snygga och ENKLA att göra! En massa alternativ på sidlayouter, valfri färg på sidorna samt att man kan infoga text och ram runt bilden.
    Ett stort plus är att det finns MÅNGA sidor att fylla. Håller på för fullt och skapar olika fotoböcker där...en superbra julklapp bl a!

• Eliva

Tack för tipsen! Jag ska göra en till fotobok snart, så jag ska kolla era länkar oxå!

• Eliva

Fick i förra veckan vårt album och är verkligen supernöjd! Tjockt, stort album, jättefin kvalite på bilder och papper. Jag ska testa era tips men kan alltså även starkt rekommendera hoffman! Levereras dessutom med UPS bud till dörren.

Svar på tråden Skapa fotoalbum på nätet - bästa leverantör?