• Tokfia 7

Barnförsäkring - Länsförsäkr., Folksam, TryggHansa??

Hur har ni gjort/funderat med barnförsäkringar? Man ska ju teckna det så fort som möjligt har jag i alla fall förstått. Men det är ju som en djungel att sätta sig in i. Olika villkor hit och dit. Varför har ni valt den försäkring ni valt?

• Svar på tråden Barnförsäkring - Länsförsäkr., Folksam, TryggHansa??
  • Nattluven

Vi valde trygg hansa. Dom har dom bästa barn försäkringarna. Det finns ingen som slår dom på barn försäkringar. Det är bara att jämföra annars.

• Cinsaga

Vi valde också Trygg Hansa pga att de hade bäst villkor. Kolla vad som ingår, för först kollar ju mest på priset..

• wellah

TH, eftersom vi hade dom redan innan bebbe kom ut förlängde vi ju bara.... för att ha så bra skydd som möjligt.
    Visst det finns andra bolag som är ungefärliga i ersättningsgrad men villkoren i sig har TH verkat bäst... funderar på att tecka EN TILL.... man kan aldrig ha för många försäkringar.....

• josida

jag har trygghansa. någon krona dyra per månad, men mkt bättre villkor.

• LyNxQ

Mycket trygghansa här.. vi har det också..(tyckte att de verkade bra, fast det var lite svårt att bestämma sej)
    Både jag, sambon och dottern har Trygg Hansa
    Har tecknat en gratisförsäkring för bebisen i magen också.. Ska nog ta den för 950kr också.. tror jag..

Ett tips är att kolla in www.konsumenternasforsakringsbyra.se

• Äntligen mamma

Vi valde Skandia. Har tecknat Graviditetsförsäkringen nu och tänker fortsätta med Skandias barnförsäkring när det blir dax. För oss är det viktigt att ha samma försäkring hela uppväxten för barnet. Om något händer så kan ingen skylla på att det var nåt som redan fanns när försäkringen tecknades....

• BimBim o Knorrans Mamma

Gud vilken bra sida!!!!

LyNxQ skrev 2007-10-28 17:09:16 följande:
    Mycket trygghansa här.. vi har det också..(tyckte att de verkade bra, fast det var lite svårt att bestämma sej) Både jag, sambon och dottern har Trygg Hansa Har tecknat en gratisförsäkring för bebisen i magen också.. Ska nog ta den för 950kr också.. tror jag.. Ett tips är att kolla in www.konsumenternasforsakringsbyra.se
    (¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • Tokfia 7

Hmmm... Just nu står det mellan TryggHansa och Skandia känns det som. Ska ta och kolla lite mer i villkoren...

• LitetL

Vi har valt Folksam, vet av erfarenhet att de är lätta att ha att göra med. Har alla djuren försäkrade där, aldrig några problem...

• Tokfia 7

Problemet jag såg med Folksam var att om man får ersättning för att man måste vårda barnet så kunde man bara få det i totalt 6 år tills barnet var 19, de andra bolagen jag tittade på hade ingen sån gräns. Det verkade kopplat till om man hade vårdbidrag för barnet och det kan man ju få långt innan barnet är 19.

LitetL skrev 2007-10-30 10:44:06 följande:
    Vi har valt Folksam, vet av erfarenhet att de är lätta att ha att göra med. Har alla djuren försäkrade där, aldrig några problem...
    JANUARIMAMMA: Varför valde ni Skandia?

Det jag tycker är surt är att försäkringsbolagen (så klart) försöker friskriva sig från diverse saker som ändå inte är helt ovanligt att barn drabbas av såsom t.ex. ADHD, utvecklingsstörning m.m. Sånt som de kan antas ha anlag för eller som finns sen födseln. Jag fattar ju att de inte vill betala för det, men... Sen att man kan teckna dyra tillägg hos vissa bolag för att få någonsomhelst ersättning för t.ex. psykiska sjukdomar. Frågan är vad man behöver, vad får man ut av det om man drabbas...
Svar på tråden Barnförsäkring - Länsförsäkr., Folksam, TryggHansa??