• Anonym (ofräsch)

Absolut bästa lusmedlet??

Jag och ett av mina barn har för första gången drabbats av löss men de andra i familjen har hittills klarat sig. Har kammat med luskam från Apoteket och hittade då två krypande löss på mig och två på min dotter. Behandlade imorse med Paranix och hade det i en kvart som det stod. Men jag har kammat igenom direkt efteråt schamponeringen och vad hår jag tappade, jag som redan har tunt hår .
    Har kammat nu ikväll igen på mig och mitt barn och då har det lossnat massa små svarta flagor som jag tror är ägg?
    Ska upprepa behandligen igen om en vecka. Någon annan som rekommenderar något annat bättre preparat än detta? Något som är bra men ändå skonsamt då jag är allergiker med känslig hårbotten??

• Svar på tråden Absolut bästa lusmedlet??
  • Anonym (ofräsch)

Ingen!???

• Anonym

tyckte alla medel va dåliga utom den lösningen som man ska ha i håret i 12 timmar.

Köp den!

• Anonym (ofräsch)

Tappade du mycket hår då?

• Anonym

Gå in på apotekets hemsida där hittade jag alla lusmedlen, men jag tror att Paranix va en av dom mildaste, fast fan va d luktade. Vi har själva haft löss precis.

• Anonym

Tycker inte jag tappade mer än vanligt.

Vi testade alla eftersom dom inte vill dö. Och det enda som funkade var just lösningen. På apoteket rekommenderade dom det oxå

• Anonym (ofräsch)

Ja det luktade vidrigt och jag har astma så det var inget vidare men alla luktar väl lika illa eller? Vill inte förstöra och tappa håret pga att man får löss precis räcker väl ändå att bara ha det .

• lövet2

Det finns inget lusmedel som tar bort löss eller ägg, utan medlen bara dödar lössen. Därför måste du luskamma en gång om dagen i minst 2 veckor.
    För allergiker rekommenderas just nu en speciell luskam som skickar ut ström eller något liknande och tar kål på både löss och ägg. Då behövs inget lusmedel alls. Jag tror du hittar den på Lusfri.nu!

• Anonym (ofräsch)

De rekommenderade denna på apoteket också men de kanske gör det.

• Anonym

det enda om har funkat på mej är det som man har i i 12 timmar!

• lövet2

Förresten - enligt hårfrisören, så mår hårbottnen väldigt bra av all massage den får vid den evinnerliga luskamningen. Därför brukar håret bli tjockare ett tag efter avslutad kur. Det stämde för oss!

Svar på tråden Absolut bästa lusmedlet??